וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: 50 גופות סמוך לבית חולים בדמשק

ניר יהב

30.12.2012 / 23:30

פעילי אופוזיציה דיווחו כי הגופות נמצאו סמוך לבית החולים הצבאי "תישרין" וכי הן היו חרוכות עד שלא ניתן היה לזהותן. לטענתם, מדובר באנשים שהוצאו להורג על ידי משטר אסד

50 גופות נמצאו בסמוך לבית החולים הצבאי "תישרין" שבבירה דמשק - כך דיווחו הערב (ראשון) גורמי אופוזיציה בסוריה. לדבריהם, הגופות היו חרוכות עד כדי שלא ניתן היה לזהותן. עוד דווח כי אנשים באזור לא הצליחו להתקרב למקום בשל ירי צלפים לעברם. לטענת האופוזיציה, מדובר באנשים שהוצאו להורג וחוסלו על ידי אנשי המשטר.

בתוך כך, האופוזיציה דיווחה הערב כי צבאו של הנשיא בשאר אסד תקף בטילים ובפגזים בשעות האחרונות את העיר טפס שבמחוז דרעא. באותו מחוז דיווח הצבא הסורי החופשי כי הצליח להשתלט על שני מוצבים של גדודים ולעצור כמה מאנשיו של אסד. גם בעיר חלב דווח על עימותים קשים בין צבא אסד לצבא המורדים, ובין השאר דווח על 12 הרוגים בשכונת מייסר כתוצאה מתקיפה ארטילרית בסמוך לשוק בשכונה. מוקדם יותר דווח גם על ירי טילים לעבר כמה משכונותיה של חומס.

מוקדם יותר הערב דיווחו פעילים כי המורדים השתלטו על גדוד 413 מחוץ לדמשק. כמו כן, דווח כי המורדים יירטו בהצלחה מטוס קרב של חיל האוויר הסורי בשמי הבירה הסורית ומסוק מעל שדה התעופה בעיר חלב.

הערב שוחח ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, עם אלפי פליטים סוריה ואמר להם כי מדינתם נערכת ל"לידה מקודשת" שתחליף את הנשיא, בשאר אסד, ברצון העם הסורי. ארדואן קרא לפליטים הסורים לראות בטורקיה כ"בית השני" שלהם. "אפשר לראות בבירור שעזרת אללה קרובה", אמר ארדואן. "אל תשכחו שניצחון מגיע לאלה שסבלניים".

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, נפגש עם פליטים סורים, 30 בדצמבר 2012. רויטרס
ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בפגישתו עם פליטים סורים, היום/רויטרס

ארדואן פנה לפליטים ואמר: "סבלתם הרבה. המשטר האכזרי בסוריה, אסד האכזרי, הרג קרוב ל-50 אלף סורים עד כה". הוא הוסיף: "אולי איננו יכולים לספק לכם את היוקרה שיש לכם בבית, אבל בתנאים האלה ניסינו לעשות כל שאנו יכולים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, אל-אחדר איברהימי, הבהיר היום כי פתרון למשבר בסוריה חייב להימצא בשנת 2013 והביע תקווה שהדבר יקרה בטרם יחלפו שנתיים מתחילת המלחמה. במסיבת עיתונאים שערך בקהיר אמר אל-איברהימי כי "עדיין ניתן להגיע לפתרון, אך הוא הופך מסובך יותר ויותר בכל יום שעובר". לדבריו, "יש לנו הצעה ואני מאמין שהקהילה הבינלאומית תאמץ אותה".

אמש דיווחו פעילי אופוזיציה בסוריה על טבח שביצעו אנשי הצבא הסורי בתושבי שכונת דיר באלבח שבמחוז חומס. רשת אל-ערביה דיווחה מפי פעילי אופוזיציה כי 150 גופות חרוכות התגלו בעיירה, בתום מתקפה שיזמו לפני כמה ימים כוחות המשטר נגד המורדים ששלטו במקום. ארגון זכויות אדם סורי הפועל בבריטניה דיווח כי כוחות המורדים נסוגו מהשכונה בעקבות הפגזה כבדה של צבא אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully