וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקשורת הסורית מסתירה את מעשי הטבח של אסד?

ניר יהב

30.12.2012 / 17:12

כלי תקשורת ברחבי העולם סיקרו באופן נרחב את הטבח שביצעו חיילי צבא סוריה בשכונה בחומס, אך העיתונות המקומית בחרה לדווח לקוראים על הצלחת הצבא בהדיפת "קיני טרור" מהאזור

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בזמן שהעולם כולו מדווח על מעשי הטבח שמבצעים חייליו של נשיא סוריה, בשאר אסד, העיתונים הכפופים למשטר בדמשק מציגים תמונת מצב אחרת לגמרי. העיתון הממסדי "אל-ווטן" התעלם הבוקר (ראשון) לחלוטין מ-220 הגופות החרוכות שנמצאו אתמול בשכונת דיר בעלבה שבעיר חומס. במקום לדווח על הטבח – כפי שעשו כל העיתונים בעולם – עורכי העיתון העדיפו לדווח על הצלחתו של צבא סוריה בהשתלטות על השכונה ובהדיפת "קני הטרור" ממנה.

גורמי ביטחון סורים מסרו לעיתון כי כוחות צבא סוריה ורשויות הביטחון "רדפו אחר קבוצות הטרור החמושות שהסתננו לשכונת דיר בעלבה". הם ציינו כי חיילי אסד השתלטו על השכונה וכי חלק מאותם "טרוריסטים" שחוסלו, הם בעלי אזרחות "אפגנית, לובית וסעודית". במקביל התגאה העיתון בכך שצבא סוריה הצליח לנטרל מטעני חבלה שהוצבו באזור על ידי אותם "טרוריסטים". בניגוד לדיווח בעיתון המהווה שופר לתעמולת השלטונות בדמשק, האופוזיציה הסורית דיווחה הבוקר כי אתמול נרשם מניין ההרוגים הגבוה ביותר בסוריה, מאז תחילת ההתקוממות העממית נגד אסד, במרץ 2011. 397 בני אדם, בהם 20 ילדים ו-20 נשים נהרגו בעימותים בין כוחות המורדים לבין הצבא הסורי. לפי הדיווחים, כ-220 מתוכם נהרגו בטבח שבוצע בשכונת דיר בעלבה שבחומס.

קרבות בין כוחות המורדים בסוריה לבין צבא אסד. רויטרס
"טרוריסטים". אנשי "הצבא הסורי החופשי"/רויטרס

עורכי "אל-ווטן" התייחסו לאופן סיקור מלחמת האזרחים בסוריה על ידי כלי התקשורת הזרים. "המערב מאמץ מדיניות בהתבסס על שקרים ומידע שגוי. הצבא הסורי מנחיל תבוסות בכמה אזורים ומכה קשות את הטרור", נכתב בכתבה הראשית של העיתון. העורכים פירטו את הישגי צבא סוריה בכמה אזורים, בהם דרעא, אידליב, דיר א-זור, פרברי חלב, דמשק ופרבריה וכן מקומות נוספים. "הכביש לשדה התעופה הבינלאומי בטוח במאה אחוז, כל הטיסות ממריאות ונוחתות כרגיל", נכתב.

המשטר בדמשק, באמצעות כלי התקשרות הנמצאים בשליטתו, המשיך בתקיפת פעולות המורדים גם מעל דפי העיתון. המשטר בדמשק טען כי ניסיונות המורדים, המכונים "טרוריסטים חמושים", להשתלט על יעדים צבאיים – "נכשלו". עוד נכתב כי אותם חמושים ניסו להשתלט על שדה התעופה הבינלאומי בחלב באמצעות ירי טילים מהעיר ספירה הנמצאת סמוך, "אולם חיל האוויר סיכל את הניסיונות". העיתון לא חסך ביקורת כלפי מדינות המערב שמיהרו להספיד את משטר אסד. "בירות המערב שהימרו רבות בתקופה האחרונה ונכשלו באותם הימורים – ביטלו את כל החופשות של אנשיהם והורו למנגנוני הביטחון להיערך לנפילת סוריה בעקבות מידע שקיבלו מגורמי אופוזיציה סורים, לפיו נפילת המשטר הסורי היא רק שאלה של זמן. הדברים הוכחו כשקריים, בעיקר על רקע הניצחונות של צבא סוריה על הטרור בכל רחבי סוריה", נכתב.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully