וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח נוסף בסוריה: "150 גופות חרוכות ליד חומס"

פעילי אופוזיציה דיווחו כי עשרות גופות שרופות התגלו בשכונת דיר באלבח, לאחר מתקפה של צבא אסד. כוחות המורדים, שנסוגו מהשכונה, מנסים לשתק את היכולת האווירית של הצבא

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

בעוד גורמי מודיעין מערביים מעריכים כי הטבעת מתהדקת סביב צווארו של נשיא סוריה, בשאר אסד, פעילי האופוזיציה המתנגדים למשטרו מדווחים הערב (שבת) על טבח שביצעו אנשי הצבא הסורי בתושבי שכונת דיר באלבח שבמחוז חומס. רשת אל-ערביה דיווחה לפי פעילי אופוזיציה כי 150 גופות חרוכות התגלו בעיירה, בתום מתקפה שיזמו לפני כמה ימים כוחות המשטר נגד המורדים ששלטו במקום. ארגון זכויות אדם סורי הפועל בבריטניה דיווח כי כוחות המורדים נסוגו מהשכונה בעקבות הפגזה כבדה של צבא אסד.

קרבות בין כוחות המורדים בסוריה לבין צבא אסד. רויטרס
המורדים נסוגו מדיר באלבח שבחומס בתום קרבות קשים/רויטרס

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה כי בחודש פברואר השנה נהרגו לפחות 700 בני אדם בדיר באלבח, במתקפה צבאית שיזם המשטר בדמשק. באתר nowlebanon המסקר את מלחמת האזרחים במדינה השכנה, דיווחו כי מניין ההרוגים היום בסוריה עומד על 364 בני אדם, בהם 220 שנהרגו בדיר באלבח.

העימותים בין כוחות המורדים לבין צבא אסד נמשכו באזורים נוספים בסוריה. 20 בני אדם נהרגו סמוך לעיר חלב, במתקפה של הצבא נגד תושבי המקום. בעקבות הקרבות הקשים בעיר חברת התעופה הלאומית בסוריה ביטלה את כל טיסותיה לאזור. במהלך הקרבות הועברו היום כ-50 אזרחים סורים לבתי חולים בטורקיה השכנה, לאחר שמטוסי חיל האוויר הסורי הפגיזו כפרים הסמוכים לגבול בין שתי המדינות. פעילי אופוזיציה דיווחו כי 13 בני אדם, בהם שבעה ילדים בני פחות מחמש, נהרגו במתקפה אווירית שיזם צבא אסד על העיירה ספרי שמדרום-מזרח לעיר חלב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
קרבות בין כוחות המורדים בסוריה לבין צבא אסד. רויטרס
העיר חומס לאחר מתקפה של צבא אסד/רויטרס

"הצבא הסורי החופשי" – הזרוע המזוינת של המורדים, פתחו בימים האחרונים במתקפה משולבת על שדות תעופה ובסיסים של חיל האוויר הפזורים ברחבי סוריה, במטרה לשתק את היכולות האוויריות של המשטר. מדובר בניסיון לעצור שיירות אספקה המועברות לצבא הסורי, המוצב בחלקים שונים במדינה. עד כה המורדים לא הצליחו להשתלט על שדה תעופה מרכזי, אך הם הצליחו לחדור אל שדה התעופה הצבאי מנאח בעיר חלב, במהלך הקרבות באזור. כמו כן המורדים ניהלו חילופי אש כבדים סמוך לבניין השייך ליחידת המודיעין של חיל האוויר הסורי באחת השכונות בחלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully