וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומה בדרך? קומיקס סאטירי יתאר את חיי מוחמד

המגזין "שרלי הבדו" כבר הסתבך עם העולם המוסלמי ועם ממשלת צרפת בשל הקריקטורות המעליבות שפרסם, ולא מזמן הוצתו משרדיו. השבוע, יפרסם העיתון "ביוגרפיה מלומדת" של הנביא

מגזין סאטירי בצרפת, שנודע בשל הקריקטורות הנועזות המתפרסמות בעמודיו, הודיע כי יפרסם השבוע "ביוגרפיה" של הנביא מוחמד. עורך המגזין "שרלי הבדו" אמר היום (ראשון) כי חוברת הקומיקס, שתתפרסם ביום רביעי, תהיה "חינוכית ומלומדת".

בחודש ספטמבר, בעקבות הפצת הסרט "תמימות המוסלמים", שעורר זעם במדינות ערב, פרסם המגזין קריקטורה המציגה את נביא האיסלם בשלל תנוחות ערום. ממשלת צרפת הזהירה את עורכי המגזין שלא לפרסם את מהדורתו, אך הם לא נענו לאזהרה, ובעקבות הפצת העותקים התעורר חשש מפיגועים ומהפגנות נגד צרפתים ברחבי העולם, ומשרד החוץ בפריז הורה להגביר את האבטחה סביב 20 נציגויות דיפלומטיות מעבר לים.

שארב, עורך המגזין הסאטירי "שרלי הבדו", שפרסם איור שלעג לנביא מוחמד. צרפת, 19 בספטמבר 2012. רויטרס
עורך המגזין, סטפן שרבונייה/רויטרס

לדברי עורך המגזין, סטפן שרבונייה, הידוע בשם-העט "שארב", הפעם מדובר בקומיקס צנוע בהרבה. "זוהי ביוגרפיה שאושרה על ידי האיסלם, מכיוון שהיא נערכה על ידי מוסלמים", סיפר העורך לסוכנות הידיעות הצרפתית, ולדבריו, הביוגרפיה מתבסס על מחקר שערך צרפתי-טוניסאי בשם זיינאב. "איני חושב שמוסלמים מלומדים יוכלו למצוא בביוגרפיה דבר מה שיהיה בלתי-הולם", הוסיף.

שרבונייה סיפר כי הוא הגה את הרעיון לחיבור ביוגרפיה של מוחמד כבר ב-2006, אחרי שמגזין דני פרסם קריקטורה של מוחמד. המגזין "שרלי הבדו" הדפיס מחדש ב-2007 את הקריקטורה ועורר זעם מצד מפגינים מוסלמים רבים. "לפני שאנחנו צוחקים על דמות מסוימת, עדיף שנכיר אותה", אמר. "אנחנו יודעים הרבה על חייו של ישו, אבל לא יודעים דבר על מוחמד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שער המגזין בספטמבר, בכותרת "אלה שאסור לגעת בהם". היהודי והמוסלמי פוסקים: "זה לא מצחיק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המגזין "שרלי הבדו" נחשב לאחד הנועזים ביותר בצרפת. הוא מתפעל אתר אינטרנט פופולרי, ואינו מקנה הנחות לאף פוליטיקאי או לכל תופעה חברתית. יותר מכל, עורכי העיתון נהנים ללעוג לכל הדתות. בחודש נובמבר של השנה שעברה הושלך בקבוק תבערה אל משרדי המגזין, ברובע ה-20 של פריז, לאחר שפרסם בשערו איור נוסף של מוחמד, והציג אותו כ-"עורך אורח של העיתון". איש לא נפגע, אך למשרדים נגרם נזק כבד. בעת השיפוצים, המערכת עברה זמנית להתארח במשרדי העיתון השמאלי "ליברסיון", שקיבל בברכה את האורחים החצופים.

במקביל להצתה בשנה שעברה, פרצו האקרים לאתר האינטרנט של העיתון ופרסמו בו צילום של מסגד, והעלו אליו כתובות נאצה באנגלית ובטורקית. בנוסף, ספג המגזין נאצות רבות בפייסבוק ובטוויטר, אם כי לדברי עורכיו, "לא הרבה כמו אחרי פרסום הקריקטורות ב-2007".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully