וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט החליט: עונשה של ענת קם יקוצר בשנה

גלעד גרוסמן

31.12.2012 / 9:20

בית המשפט העליון קיבל את ערעורה של קם, שהורשעה במסירת מסמכים סודיים של צה”ל וקבע כי תרצה עונש בן שלוש שנים וחצי בלבד. ”העונש לא עמד ביחס מתאים למעורבים האחרים”

בית המשפט העליון החליט הבוקר (שני) בדעת רוב לקבל את ערעורה של ענת קם על גזר דינה בגין מסירת מסמכים סודיים של צה"ל וקיצר את עונשה מארבע וחצי שנים לשלוש וחצי שנות מאסר. בהחלטתם כתבו השופטים בין היתר: "מידת הדין מהחייבת כי המערערת תשב זמן ממושך תחת סורג ובריח, אולם תקופת המאסר שהוטלה עליה אינה משקפת את הדין הראוי. העונש שהוטל גם לא עומד ביחס מתאים למעורבים האחרים". קם עצמה ביקשה בשבוע שעבר לאפשר לה שלא להתייצב בדיון בשל ההמולה התקשורתית הרבה שצפויה בו, אולם ראש ההרכב, השופטת עדנה ארבל, דחתה את הבקשה.

פסק דין בערעור של ענת קם, דצמבר 2012. עומר מירון
במידה והערעור ידחה, היא תישאר במאסר עוד כשנתיים לפחות. קם בבית המשפט, הבוקר/עומר מירון

בסביבתה של קם ציינו כי היא קיוותה שבקשת הערעור תתקבל. מקורביה הביעו תקווה שקם, שלומדת לתואר בהיסטוריה באוניברסיטה הפתוחה בזמן מאסרה, תוכל לסיים את התואר מחוץ לכותלי הכלא, ולא תאלץ להמשיכו בנווה תרצה. במקרה שהערעור יידחה, תישאר קם במאסר עוד כשנתיים לפחות, וזאת במידה שיקוצר שליש ממאסרה. כמו כן, לאחר מתן פסק הדין בערעור צפויה קם להגיש תביעה נגד העיתונאי אורי בלאו, בשל חשיפתה כמקור עיתונאי.

לפני כשנה גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב 4.5 שנות מאסר על קם, לאחר שהודתה שהעבירה לידי כתב "הארץ" אורי בלאו כ-1,800 מסמכים שהעתיקה ממחשבי לשכת אלוף פיקוד המרכז, חלקם מסווגים כסודיים וסודיים ביותר. בערעור כתב סנגורה של קם, עורך הדין אילן בומבך, כי "יש פער עצום ובלתי נתפס בין הענישה בעניינה של קם למתחם הענישה בעבירות מסוג זה". עו"ד בומבך טען עוד כי היו עשרות מקרים שבהם נאשמים שביצעו עבירות חמורות יותר, כהגדרתו, ממעשיה של קם, אולם נגזרו עליהם עונשים קלים יותר. בין השאר, הוא ציין את המקרה של תא"ל (במיל') יצחק "יצה" יעקב, שנידון לשנתיים מאסר על תנאי.

בנוסף, התייחס עו"ד בומבך לבלאו, וטען שמעשיו והתנהלותו היו חמורים בהרבה משל קם. לדבריו, בלאו נהנה מהגנת הפרקליטות, למרות שלא שיתף פעולה עם החוקרים. "קם לא עזבה לחו"ל ולא התלה בשב"כ", אמר. בומבך גם הזכיר את טלי פחימה שהורשעה בדצמבר 2005 במגע עם סוכן חוץ ומסירת מידע לאויב, שבשל "נימה של חרטה" נידונה לשלוש שנות מאסר. "קם שיתפה פעולה לחלוטין עם השב"כ, הודתה מיד, לא היה צריך לטלטל אותה או להביא את קפטן ג'ורג'", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מנגד, נציגת הפרקליטות, עו"ד רחל מטר, טענה שיש לדחות את הערעור. "מדובר בפרשה ייחודית בחומרתה", אמרה. "היא יצרה סיכון לחיי חיילים ואזרחים, ומעשיה ה'פזיזים' אף היו יכולים ליצור סיכון קיומי למדינת ישראל". היא הוסיפה שקם זלזלה באופן טוטאלי בחומרה שבהחזקת המסמכים, ואף אמרה שהיא "חשבה לעשות קופה על המסמכים". על כך העיר השופט חנן מלצר, כי הדבר לא כתוב בכתב האישום ולכן אין מקום לטענה.

עו"ד מטר הוסיפה כי מעשיה של קם היו ברף החומרה העליון. "זה היה מעשה מטורף", אמרה. "הנזק שהיה צפוי להיגרם מהעבירה הינו בלתי נתפס". לדבריה, קם פגעה פגיעה חמורה באמון שניתן בה כשהייתה חיילת, והפרקליטות סברה שיש לגזור עליה עונש חמור יותר ושקלה אף לערער. לטענת עו"ד מטר, לא היה מדובר במעשה פזיז, אלא במעשים מתוכננים, שנמשכו לאורך זמן, ולקם היו מספר צמתים בהם הייתה יכולה להחליט שלא להדליף את המסמכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully