וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם רצח זה גנטי? גופת הרוצח מקונטיקט תיחקר

מדענים יבדקו את ה-DNA של אדם לנזה שרצח 27 בני אדם בקונטיקט, במחקר ראשון מסוגו. "אולי לחלק מרוצחי ההמונים יש מוטציות שגורמות לסכיזופרניה ולהתנהגות אלימה"

גופתו של היורה שביצע את הטבח בקונטיקט לפני שבועיים, אדם לנזה, תיחקר על ידי מדענים – כדי לבדוק האם ישנם גנים אשר עלולים לגרום לאדם להפוך לרוצח המונים. כך דיווח היום (שישי) ה"סאן" הבריטי. ככל הנראה, זה יהיה מחקר ה-DNA הראשון אשר יתמקד ברוצח המונים. את המחקר יזם הפתולוג שניתח את גופות קרבנות הטבח, ד"ר וויין קארבר, שאמר כי הוא "מעוניין לקבל עזרה במציאת מחלה מוכרת אשר עשוייה להיות קשורה לסוג כזה של התנהגות".

אדם לנזה, החשוד בטבח בבית הספר סנדי הוק בניוטאון, קונטיקט. רויטרס
מחקר ה-DNA הראשון שיתמקד ברוצח המונים. אדם לנזה/רויטרס

חוקרי גנטיקה אשר ישתתפו במחקר אמרו כי בכוונתם לאתר מוטציות גנטיות או חריגות כלשהן שעשויות להעלות את הסיכון להתנהגות אלימה. "אני לא סבור שמוטציה כזאת או אחרת יכולה לספק הסבר לכל טבח", אמר פרופסור ארתור בוידט, "אך אולי לחלק מרוצחי ההמונים יש מוטציות שגורמות לסכיזופרניה ולהתנהגות אלימה". פרופסור בוידט הוסיף כי הוא מקווה שהמחקר יניב תוצאות שיובילו לטיפול שימנע מעשי טבח.

לפחות 27 הרוגים, רובם ילדים, מירי בבית ספר יסודי בקונטיקט, ארה"ב, 14 בדצמבר 2012. רויטרס
החוקרים ימנעו מקרים דומים בעתיד? בית הספר "סנדי הוק" לאחר הטבח/רויטרס

אדם לנזה רצח את אמו, ננסי, כשהייתה במיטתה. לאחר מכן ירה למוות ב-26 בני אדם בבית הספר "סנדי הוק" בעיירה ניוטאון, ובהם 20 ילדים ושישה אנשי צוות. כשהגיעו השוטרים לבית הספר, התאבד בירייה. מכרים של לנזה אמרו בשבוע שעבר לרשת "פוקס" כי הוא אובחן כסובל מתסמונת אספרגר, צורה מסוימת של אוטיזם, לצד בעיות פסיכולוגיות והפרעות אישיות אחרות. לנזה תואר בידי אנשים שהכירו אותו כילד אינטליגנט ביותר, ודובר מטעם אוניברסיטת מערב קונטיקט אף סיפר ל-AP כי הוא לקח קורסים אקדמיים כבר בגיל 16.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully