וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לנזה טבח בבית הספר כי חשב שאמו רוצה לאשפז אותו"

רשת פוקס האמריקאית ציטטה שכן של המשפחה, שאמר כי החשוד ברצח 27 בני אדם, בהם 20 ילדים, עשה זאת כי חשב "שאמו אוהבת את בית הספר יותר ממנו". במשטרה בוחנים את האפשרות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

אדם לנזה, שלפי החשד רצח בסוף השבוע 27 בני אדם בקונטיקט, בהם 20 ילדים ושישה אנשי צוות בבית הספר "סנדי הוק" בניוטאון, כעס על אמו משום שרצתה לאשפז אותו במוסד פסיכיאטרי - כך דיווחה לפנות בוקר (רביעי) רשת החדשות האמריקנית "פוקס". הדיווח מתבסס על שכן של משפחת לנזה, שלדבריו אף הכיר כמה מהקורבנות, בהם אמו של לנזה. לפי הדיווח, חששו של לנזה גרם לו להתקף זעם, שהוביל לטבח הנורא.

השכן, ג'ושוע פלשמן, בן 25, אמר לרשת כי לנזה החליט לפגוע בבית הספר, כי חשב שאמו "אוהבת את בית הספר יותר ממנו". פלשמן, נחת בשירות הצבא, הוא בן לכומר באותה כנסיה שבה היו חברים רבים מהקורבנות. "להבנתי, אדם היה מודע לכוונותיה של האם לאשפז אותו", אמר פלשמן, "הדבר העציב את אדם מאוד, הוא חשב שהיא רק רוצה להיפטר ממנו. ממה שאני מבין, הוא כעס מאוד. יכול להיות שזה מה שגרם לו לעשות את שעשה".

גורם המעורה בפרטי החקירה אישר כי כוונותיה של ננסי לנזה "לגבי טיפול עתידי נפשי" נבדקות כאחד מכיווני החקירה באשר למניע אפשרי, שייתכן וגרם לבנה לבצע את מעשיו המחרידים. השכן אמר כי האם כבר החלה בהכנות לאשפוז ומילאה את הניירת הדרושה בעניין, אך רשת "פוקס" ציינה כי לא הצליחה לאתר את המסמכים בשל חסיון רפואי.

ננסי לנזה, אמו של אדם לנזה שרצח 26 בני אדם בטבח בקונטיקט. רויטרס
האם, ננסי לנזה. הקורבן ה-27 במסע ההרג של בנה/רויטרס

אדם לנזה למד ב"סנדי הוק" כשהיה ילד, סיפר השכן, ולדבריו, האם ננסי התנדבה בבית הספר במשך כמה שנים. שני גורמים במערכת אכיפת החוק ציינו כי האם עבדה שם עם ילדים בגילי גן. רבים מהקורבנות בטבח, תלמידים בכיתה א', הם ילדים איתם עבדה לכאורה ננסי בשנה שעברה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"היא אהבה אותו, אבל הוא היה ילד בעייתי"

לדברי השכן פלשמן, ננסי לנזה הייתה חברה טובה של מנהלת בית הספר ושל הפסיכולוגית במקום – שנרצחו שתיהן על ידי אדם במסע הקטל ביום שישי האחרון. "אדם לנזה האמין שהיא דאגה לילדים יותר מאשר שדאגה עבורו, והסיבה שהוא האמין בכך טמונה בכוונתה לאשפז אותו", אמר. "אני יכול לדמיין איך הוא קיבל את זה, שלכאורה אמא שלו אוהבת אותו פחות מאשר את הילדים ואת בית הספר".

עם זאת, פלשמן העיד כי זו לא הייתה המציאות. "היא אהבה אותו, אבל הוא היה ילד בעייתי. היא כנראה לא הצליחה לדאוג לו יותר בכוחות עצמה", סיפר. במקביל, ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי ננסי שקלה לעבור למדינת וושינגטון, שם הצליחה למצוא מוסד לימודים שיכול היה לעזור לאדם. בכל מקרה, כך לפי פלשמן, ננסי הייתה ב"קצה גבול היכולת הנפשית שלה".

שכן נוסף אמר לרשת פוקס כי האם הגיעה למסקנה שהיא אינה יכולה יותר לדאוג לבנה לבדה וללא עזרה. לפי העדויות היא טיפלה בו כל הזמן, אבל אמרה לחבריה שהיא צריכה סיוע בכך. בנוסף, לפי מקור אחר, האם אכן תכננה לאשפז אותו בכפייה, זאת מבלי לדעת שהיא התחילה במהלך פורמלי לעשות זאת.

תושבי ניוטאון קונטיקט מתייחדים עם זכר קורבנות הטבח בבית הספר בעיר. AP
טקס התייחדות עם קורבנות הטבח בבית הספר בניוטאון/AP

מקורות נוספים אמרו לרשת "פוקס" כי אדם לנזה אובחן כסובל מתסמונת אספרגר, צורה מסוימת של אוטיזם, לצד בעיות פסיכולוגיות והפרעות אישיות אחרות. לנזה תואר בידי אנשים שהכירו אותו כילד אינטליגנט ביותר, ודובר מטעם אוניברסיטת מערב קונטיקט אף סיפר ל-AP כי הוא לקח קורסים אקדמיים כבר בגיל 16.

אלן דיאז, בת 20, שהייתה חברתו של אדם בבית הספר התיכון בניוטאון, אמרה כי לנזה שהיא הכירה אמנם היה לא שגרתי ואף חרדתי – אך לא "מפלצת". היא היה ילד חכם ושנון", אמרה דיאז לרשת פוקס, "כשפגשתי אותו לראשונה, הוא אפילו לא הביט בי כשניסיתי לדבר איתו. רק לאחר זמן הצלחנו לנהל איתו שיחה ארוכה".

"שמעתי אותו צוחק, הוא אפילו ניחם אותי כשהייתי בתקופה קשה", הוסיפה דיאז. היא העידה על תסכול ניכר נוכח העובדה שהקשר ביניהם נותק: "הרגשתי שאני יכולה לעשות משהו". חרף העדויות, לדברי פלשמן אף אחד לא לגמרי מבין למה בסופו של דבר בחר אדם לצאת למסע הרצח שביצע. "איש אינו יכול להסביר את המעשה פרט לאלוהים ולאדם לנזה. אני מאמין שאפילו אדם בעצמו לא יכול – אם להיות כן", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully