וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן החלה בתרגיל הימי: "נראה יכולתנו הצבאיות"

28.12.2012 / 9:01

התרגיל, שמטרתו להדגים את יכולתיה הימיות של אירן, יימשך שישה ימים וייערך על פני שטח של כמיליון קילומטרים רבועים במצרי הורמוז. "לא ניתן לארה"ב לערער היציבות באזור"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

אירן החלה היום (שישי) בתרגיל ימי במצרי הורמוז שבפתח המפרץ הפרסי. סוכנות הידיעות הרשמית של אירן דיווחה כי התרגיל נועד להדגים את יכולותיה הימיות של המדינה בנתיב חשוב זה, המשמש לשינוע גז ומכליות נפט. מפקד הצי האירני, חביבוללה סיארי, אמר בימים האחרונים כי תרגיל "ולאיית 91", יסתיים ביום רביעי בשבוע הבא, וייערך על פני שטח של כמיליון קילומטרים רבועים במצרי הורמוז, במפרץ עומאן ובחלקים הצפוניים של האוקיינוס ההודי. סיארי ציין כי מטרתה של אירן בתרגיל היא להראות את "יכולתיה הצבאיות בהגנה על גבולותיה, כמו גם לשלוח מסר שלום וידידות למדינות שכנות".

תרגיל של צבא אירן, מיצרי הורומוז, דצמבר 2011. AP
"מטרתה של אירן בתרגיל היא להראות את יכולתיה הצבאיות בהגנה על גבולותיה, כמו גם לשלוח מסר שלום וידידות למדינות שכנות". תרגיל ימי במצרי הורמוז, דצמבר 2011/AP

גם איסמעיל קוסרי, סגן ראש הוועדה לענייני חוץ וביטחון לאומי של הפרלמנט אמר כי "שיפור מוכנות הקרב כדי להתמודד עם האיומים של האויב היא המטרה העיקרית של התרגיל". לדבריו, "אם במערב מנסים ליצור חוסר יציבות במצרי הורמוז, הם צריכים להבין שאירן תגיב ראשונה וזה בהחלט צריך לאיים על ביטחונם. ננקוט בצעדים כדי לשלוט במצרי הורמוז ולא ניתן לארצות הברית לערער את היציבות באזור". קוסרי הוסיף כי אירן נמצאת בכושר מלא וציין כי ההכנה לתרגיל החלה כבר לפני מספר שנים על מנת שהצבא יוכל להתמודד עם לחימה בפועל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תרגיל של צבא אירן, מיצרי הורומוז, דצמבר 2011. AP
"נמצאים בכושר מלא"/AP

מצרי הורמוז משמשים כנתיב היחיד לייצוא עבור שורת יצרניות נפט וגז טבעי מרכזיות – עירק, כווית, קטאר, בחריין ואיחוד האמירויות. גם עבור ערב הסעודית, זהו נתיב הייצוא העיקרי (אף שיש לה גם גישה לים סוף). לפי נתונים בינלאומיים, כשליש מהנפט הנפוץ בעולם בדרך הים, עובר דרך מצרי הורמוז. לפני שנה ערכה אירן תרגיל ימי דומה באזור, במסגרתו שיגרה טילים בליסטיים ארוכי-טווח לצורך ניסוי. מפקד הצי האירני התגרה אז במערב ואמר כי "חסימת המעבר היא בהחלט בהישג ידם של כוחות צבא אירן, אבל הסמכות לקבל החלטה בסדר גודל כזה נתונה בידי ראשי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully