וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "מנענו מתקפת סייבר – אך מערכות נפגעו"

"ארגון ההגנה הפסיבית של אירן" הודיע כי הצליח לבלום את הווירוס שפגע במספר מערכות במחוז הורמוזגן. במקביל קראה כווית לטהרן לשתף פעולה עם סבא"א בשל התקלה בכור בבושהר

וירוס וירטואלי תקף מחשבים באתרים תעשייתיים בדרום אירן, לכאורה, במסגרת מלחמת הסייבר החשאית על מתקני הגרעין של המדינה, כך הודיע היום (שלישי) ארגון ההגנה הפסיבית של אירן. לדברי עלי אכבר אקחאורן, ראש סניף מחוז הורמוזגן של הארגון, הווירוס פגע במספר אתרי אינטרנט במחוז אך נוטרל: "אויבים כל זמן תוקפים ומנסים לשבש את היחידות התעשייתיות שלנו", אמר ראש הסניף לסוכנות ידיעות אירנית. לדבריו, "הווירוס אף חדר לכמה ענפי תעשייה במחוז הורמוזגן, בעזרת האמצעים שברשותנו ושיתוף פעולה של האקרים מיומנים במחוז, ההתקדמות של וירוס זה הופסקה".

לפני שבוע בדיוק התגלתה באירן תוכנה חדשה שנועדה לפגוע במחשבים ולמחוק מהם קבצים. "מאהר", המרכז לתיאום תגובות חירום בנושא מחשבים באירן (CERTCC), פרסם הודעה לפיה בבדיקה שנערכה נמצאה תוכנה חדשה שמטרתה למחוק מידע ממחשבים. "ניתוח פשוט העלה כי התוכנה מוחקת תיקיות מכוננים שונים בזמנים שונים שהוגדרו מראש", נכתב בהודעה, שפורסמה בהרחבה באתר המחשבים "computer world". עוד נכתב בהודעת "מאהר", כי "למרות הפשטות שבתכנון שלה, התוכנה ההרסנית יעילה, וביכולתה להשמיד חלקי כונן וספריות של משתמש, מבלי שתוכנת "אנטי-וירוס" תגלה זאת. עם זאת, בהודעה נכתב כי ככל הנראה שתוכנת ההרס לא הופצה בקנה מידה רחב.

אמיר כווית, השייח' סבאח אל אחמד אל סבאח, קרא היום לאירן לשתף פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כדי להפיג את חשש מדינות המפרץ מפני בטיחותה של תחנת הכוח הגרעינית, הנמצאת ממש מערב לנתיב המים של האמירויות. אל סבאח דיבר בפסגה השנתית של מועצת שיתוף הפעולה במפרץ – קבוצה של שש מדינות בעלות מאגרי נפט גדולים. "הידיעה שלאחרונה דווח על תקלה טכנית שפגעה בכור בבושהר מאשרת את מה שהזכרנו בנוגע לחשיבות של שיתוף פעולה אירני עם סבא"א וכן התחייבות לקריטריונים שיבטיחו את ביטחון המדינות השכנות מכל השפעה רדיואקטיבית. באוקטובר נסגר המתקן בבושהר בשל תקלה מתחת לתאי הדלק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully