וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל חודר לשטח לבנון תשע פעמים ביום מאז 2006"

27.12.2012 / 11:51

צבא לבנון, בגיבוי חיזבאללה, העביר לאו"ם תלונה לפיה ישראל מפרה את ההסכם שנחתם אחרי המלחמה ב-2006. גורם צבאי: "כל עוד חיזבאללה לא מקיים ההסכם, צה"ל ימשיך לפעול"

צילום: דובר צה"ל

(יירוט המל"ט שחדר לשמי ישראל באוקטובר השנה)

צה"ל מקיים בממוצע תשע חדירות ביום לשטח לבנון, עם למעלה מ-20,000 אירועים שונים בהם הפר את הריבונות הלבנונית בשש השנים האחרונות - כך טוען צבא לבנון בתלונה שהועברה לידי האו"ם, בגיבוי נציגי חיזבאללה, על פגיעה בהסכם 1701 שנחתם לאחר מלחמת לבנון השנייה. לטענת הלבנונים, בשנת 2012 בוצעו 3,000 חדירות של צה"ל לשטח לבנון - מהים, מהקרקע ובעיקר מהאוויר, באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים (מל"טים) ומטוסי קרב. בתוך כך, בחיזבאללה טוענים כי בעימות הבא עם ישראל יחשוף הארגון גם את יכולות הריגול בהן הוא מחזיק, והזהיר כי כלי טיס בלתי מאוישים מלבנון יגיעו ללב תל אביב.

מטוס אף-16 של חיל האוויר בדרכו לרצועת עזה, נובמבר 2012. AP
"למעלה מ-3,000 גיחות ללבנון בשנת 2012". מטוס F-16 של חיל האוויר/AP

"כל עוד חיזבאללה ממשיך להפר את הסכם 1701 ולהעביר אמצעי לחימה לדרום לבנון, בניגוד להסכם, ימשיך צה"ל לקיים פעילות שמטרתה לתמוך במאמץ הכללי לחשוף את הפעילות העוינת", אמר בשיחה עם וואלה! חדשות גורם ביטחוני בכיר. לדבריו, הטענות בדבר חדירות קרקעיות לשטח לבנון אינן נכונות, והן עולות בשל הוויכוח התמידי באשר למיקום ה"הקו הכחול" שמסמן את הגבול בין המדינות, אך המדינות מקיימות עבודת מטה בנושא והיא מתקדמת מתוך הבנה הדדית. דובר צה"ל סירב להתייחס לטענות, באומרו כי "אין צה"ל נוהג להתייחס לפעילות מבצעית".

גורמי ביטחון: "חיזבאללה עומד מאחורי שיגור המזל"ט. שי מכלוף
תיעוד היירוט של מל"ט חיזבאללה בידי חיל האוויר/שי מכלוף

חיל האוויר מקיים גיחות בשמי לבנון במטרה לסייע במעקב אחר בניית תשתיות הזרוע הצבאית של חיזבאללה ובמעבר אמצעי לחימה, כחלק מהיערכות הארגון למלחמה עתידית עם ישראל. האיסוף המודיעיני המתמשך, שהחל מיד אחרי מלחמת לבנון השנייה, הוא הנדבך העיקרי בבניית תמונת המודיעין של צה"ל בלבנון. כמו כן, לפי כשבוע אישר קצין בכיר בחיל האוויר, כי חיזבאללה נערך לאפשרות של החדרת כלי טיס לא מאוישים למרחב האווירי של ישראל, לרבות כאלה שקטנים במימדיהם מהמל"ט שחדר לשטח ישראל ויורט מעל יער יתיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully