וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך פועל מערך התצפיות המשוכלל של חיזבאללה על צה"ל

יוסי מלמן

29.11.2012 / 9:34

כתב עת צרפתי חשף כי הארגון פרש מצלמות לראיית לילה לכל אורך הגבול בין ישראל ללבנון. תפקידן לעקוב אחר תנועת כוחות צה"ל בגבול, ומיקום המארבים והסיורים הליליים

ארגון חיזבאללה הקים מערכת של מצלמות משוכללות לראיית לילה על גבול ישראל - כך מפרסם היום (חמישי) כתב העת הצרפתי "אינטליג'נס און ליין". על פי הדיווח, מדובר במצלמות אינפרא אדום שהותקנו לכל אורך הגבול, מהים התיכון ועד לקצה הגבול המשותף בהר החרמון. תפקיד המצלמות לצלם ולעקוב אחר תנועת כוחות צה"ל בגבול בשעות הלילה, ולבדוק את מיקום המארבים והסיורים.

המצלמות משדרות לחדר מצב במפקדה הראשית של חיזבאללה באמצעות רשת התקשורת והסיבים האופטיים העצמאית שבשליטת הארגון, שאינה קשורה לרשתות התקשורת האחרות של לבנון. כוח המשקיפים של האו"ם (יוניפי"ל) שמפקח על הסכם הפסקת האש שהושג בעקבות מלחמת לבנון השנייה אישר את התקנת המצלמות ואינו רואה בהן הפרה של ההסכם.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נואם בפני המון ב"יום השהיד" הלבנוני בפרברי ביירות, 12 בנובמבר 2012. רויטרס
מתצפת על הגבול הישראלי. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נואם בפני תומכיו/רויטרס

לפני כחודש אמרו גורמי ביטחון לבנוניים לעיתון "אל-מוסתקבל", הידוע בהתנגדותו לחיזבאללה, כי המצלמות מוצבות במרחק הנע בין מטרים ספורים מהגבול לבין 200 מטר ממנו. "כמה מצלמות הוצבו על ענפים וגזעים של עצים", הוסיפו. הגורמים לא אמרו לעיתון כמה מצלמות מעקב הוצבו, אולם הם גילו כי אותן מצלמות עוקבות אחר המוצבים של צה"ל ואחר הסיורים של חייליו. בנוסף מסרו כי אותן מצלמות עוקבות כל העת גם אחר פעילותם של החקלאים הלבנונים לאורך הגבול. לדברי הגורמים, המצלמות מנוהלות מרחוק על ידי חדר מבצעים והן מעבירות לו שידור של הנעשה בגבול.

לצד זאת, "אינטליג'נס און ליין" דיווח עוד כי שירותי הביטחון של עירק שחררו את עלי מוסא דקדוק, מפקד בכיר בחיזבאללה שהיה עצור במדינה מאז 2007, לאחר שארגן מבצעי טרור נגד הכוחות האמריקנים בעירק. שירותי המודיעין של ארצות הברית ביקשו שהוא יוסגר לידיהם ויועמד לדין בארצות הברית אך ממשלת עירק דחתה את הבקשה ושלחה אותו לחופשי. על פי הדיווח, דקדוק שב ללבנון וככל הנראה חידש את פעילותו בשורות חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully