וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: במתקן חיזבאללה שהופצץ היו טילים בעלי יכולת כימית

ניר יהב

19.12.2012 / 9:37

העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה", שפרסומיו יוחסו בעבר לגורמים ישראלים, דיווח שההפצצה שלשום נועדה לפגוע בטילים מתקדמים שהועברו מסוריה ללבנון, וביכולתם לשאת ראש קרב כימי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

ישראל עומדת מאחורי הפיצוץ שאירע שלשום במחסן התחמושת של חיזבאללה בכפר טיר חרפא בדרום לבנון – כך דיווח הבוקר (רביעי) העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" בהסתמכו על גורמים המוגדרים 'מהימנים'. לפי הדיווח, במחסן שפוצץ בכפר אוחסנו טילים בעלי יכולת לשאת ראשי נפץ כימיים או ביולוגיים שהועברו בתקופה האחרונה מסוריה ללבנון. יצויין כי מספר פרסומים בעבר בעיתון הכווייתי יוחסו לגורמים ישראליים, ועלתה האפשרות כי מדובר ביעד מועדף להדלפות של גורמים ישראלים בכירים לכלי התקשורת בעולם הערבי, כך שלא ייוחסו ישירות לישראל.

מטוסי חיל האוויר. tara todras-whitehill, AP
חיל האוויר תקף מאגר טילים כימיים של חיזבאללה?/AP, tara todras-whitehill

לדברי הגורמים, ברשות חיזבאללה מחסן נשק נוסף בסמוך לכפר עאליי שבהר הלבנון וכן מחסנים חקלאיים שהוסבו למחסני טילים. "חיזבאללה משתמש בטכנולוגיות חדישות ביותר באחסון התחמושת והטילים ובשמירה על חשאיות. מדובר בטכנולוגיות אירניות הדומות לאלו שטהרן עושה בהן שימוש כדי לאבטח את המחסנים שלה", הוסיפו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"נשק כימי לחיזבאללה - קו אדום לישראל"

לטענת הגורמים, ישראל הצליחה לחדור את האבטחה האלקטרונית וכך הצליחה לפוצץ מחסני טילים ותחמושת באירן ולבנון, ביניהם מחסן הנשק שפוצץ באזור הבקאע לפני כחודשיים. "במהלך התקופה האחרונה השמידה ישראל נשק מתקדם נגד ספינות מלחמה שיוצר באירן", מסרו. "ישראל רואה בהעברת טילים מסוריה לחיזבאללה סכנה גדולה", הוסיפו. "היא רואה בהעברת ראשי נפץ כימיים קו אדום שעלול להוביל לעימות גדול באזור. ישראל עוקבת מקרוב אחר כל תזוזה של נשק בלתי-קונבנציונלי שנמצא ברשות המשטר הסורי".

שלשום כאמור נשמע פיצוץ עז בדרום המדינה, סמוך לגבול עם ישראל. לפי דיווחים בלבנון, הפיצוץ אירע בעיירה טיר חרפא. לא דווח על נפגעים, אך דווח כי עשן כבד היתמר ממחסן, שכלי תקשורת שונים בלבנון אישרו כמחסן נשק של חיזבאללה. רדיו "קול לבנון" דיווח מפי מקורות ביטחוניים בביירות כי אנשי חיזבאללה חסמו את אזור הפיצוץ. דובר של כו"ח יוניפי"ל אמר כי נסיבות הפיצוץ נבדקות.

מוכתאר העיירה טיר חרפא, חוסיין קאסם חיידר, אמר כי הפיצוץ אירע מהתלקחות נפל פגז ישראלי שנחת במקום במלחמת לבנון השנייה. חיידר קרא לקהילה הבינלאומית לפעול על מנת לסלק נפלים של תחמושת ישראלית מאזור דרום לבנון, "על מנת שלאזרחים יתאפשר לעבד את אדמותיהם החקלאיות". חיידר הכחיש בתוקף את הדיווחים בתקשורת שלפיהם הפיצוץ אירע במחסן נשק של חיזבאללה.

בתחילת חודש אוקטובר נהרגו שלושה פעילי חיזבאללה בסדרת פיצוצים שאירעה בעיירה בעלבכ שבבקעת הלבנון, לא רחוק מהגבול הסורי, בין הכפרים נבי שית ואל-חאדר. בעלבכ נתון לשליטתו של ארגון חיזבאללה. לפי הדיווחים, פיצוץ מחסני התחמושת הוביל לפיצוצי משנה שבעקבותיהם סגר חיזבאללה את הדרך למקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully