וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בדרום לבנון: פיצוץ במחסן נשק של חיזבאללה

ניר יהב

17.12.2012 / 9:40

כלי תקשורת בלבנון דיווחו הבוקר על פיצוץ עז במבנה, סמוך לגבול עם ישראל. לא דווח על נפגעים. אנשי הארגון חסמו את האזור. דובר יוניפי"ל מסר כי האירוע בבדיקה

סוכנות הידיעות הרשמית של לבנון דיווחה הבוקר (שני) על פיצוץ עז שנשמע בדרום המדינה, סמוך לגבול עם ישראל. לפי דיווחים בלבנון, הפיצוץ אירע בעיירה טיר חרפא. לא דווח על נפגעים, אך דווח כי עשן כבד מיתמר ממחסן, שכלי תקשורת שונים בלבנון זיהו כמחסן נשק של חיזבאללה. רדיו "קול לבנון" דיווח מפי מקורות ביטחוניים בביירות כי אנשי חיזבאללה חסמו את אזור הפיצוץ. דובר של כו"ח יוניפי"ל אמר כי נסיבות הפיצוץ נבדקות.

מוכתאר העיירה טיר חרפא, חוסיין קאסם חיידר, אמר כי הפיצוץ אירע מהתלקחות נפל פגז ישראלי שנחת במקום במלחמת לבנון השנייה. חיידר קרא לקהילה הבינלאומית לפעול על מנת לסלק נפלים של תחמושת ישראלית מאזור דרום לבנון, "על מנת שלאזרחים יתאפשר לעבד את אדמותיהם החקלאיות". חיידר הכחיש בתוקף את הדיווחים בתקשורת שלפיהם הפיצוץ אירע במחסן נשק של חיזבאללה.

אזור הפיצוץ

בתחילת חודש אוקטובר, דווח כי כמה פעילי חיזבאללה נהרגו בסדרת פיצוצים באזור העיר בעלבכ שבבקעת הלבנון, לא רחוק מהגבול הסורי. בהודעה שמסר הארגון נכתב כי הפיצוץ אירע במחסן של נשק ותחמושת ישראלית.

"נטפל בהשלכות האירוע בשיתוף פעולה עם הגורמים הנוגעים בדבר", נמסר בהודעת הארגון השיעי. תחילה דווח כי בפיצוץ נהרגו תשעה בני אדם, אולם מאוחר יותר דיווחה תחנת רדיו לבנונית כי למעשה מניין ההרוגים ירד ועומד על שלושה בלבד - לאחר שמספר נעדרים שנספרו כהרוגים נמצאו בחיים. כלי תקשורת במדינה דיווחו כי הפיצוצים נשמעו גם בין הכפרים נבי שית ואל-חדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully