וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר: האיום הבא מלבנון - טיסני חיזבאללה

19.12.2012 / 17:35

מפקד חיל האוויר סיכם את 2012, וסקר את האיומים העומדים בפתח השנה החדשה, בהם נחישות חיזבאללה לשגר מזל"טים לשמי ישראל. על סוריה אמר: "התפרקותה – עובדה מוגמרת"

צילום: דובר צה"ל

(צפו ביירוט המזל"ט שחדר לשמי ישראל לפני כחודשיים וחצי)

אחרי הצלחת חיל האוויר ליירט כלי טיס לא מאויש של חיזבאללה בשמי הארץ לפני כחודשיים וחצי, נערך חיזבאללה להחדיר טיסנים קטנים, גם כאלה השוקלים עשרות קילוגרמים בלבד, למרחב האווירי של ישראל. הסוגייה עלתה בסיכום של שנת 2012 שערך היום (רביעי) מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, במפגש עם כתבים צבאיים, בו סקר את האיומים שניצבים מול ישראל לקראת השנה הבאה. אלוף אשל התייחס לכלי הטיס הבלתי מאוישים בגזרת לבנון וסיפר כי חיזבאללה צובר מזל"טים קטנים וגדולים כבר תקופה ארוכה וכי חיל האוויר נערך ליירט את כלל כלי הטיס שעשויים לחדור לשטח מדינת ישראל במטרה לצבור אפקט תודעתי. "לאיום הזה אנחנו מתכוננים לא מהיום וממשיכים להתכונן ונביא יותר תשובות", אמר. "זה עולם הולך ומתפתח שכבר מחייב אותנו לתשובות יותר נרחבות. בהגנה אין לעולם חומה בצורה ששום דבר לא חודר בעדה. הרעיון הוא להתכונן לחשוב ולמשמעותי ולהתעלם מהפחות משמעותי".

טקס חילופי מפקדי חיל האוויר. דייב בוימוביץ'
"לעולם אין חומה בצורה ששום דבר לא חודר בעדה". מפקד חיל האוויר, אמיר אשל/דייב בוימוביץ'

אלוף אשל סרב להתייחס באופן ישיר לפיצוץ המסתורי הנוסף במחסן הנשק של חיזבאללה בדרום לבנון, המיוחס על פי פרסומים זרים לישראל. "זה לא סוד שחיזבאללה ערוך בלבנון עם מחסני נשק, כולל בדרום לבנון, בניגוד להסכמי החלטות האו"ם", אמר. "מי שמחזיק מחסנים ומי שהולך לישון עם רקטות זה מקום מאוד לא בטוח. ומה שקורה איך שקורה? קורה".

"'עמוד ענן' - נורת אזהרת למי שינסה לפעול נגד ישראל"

"שנת 2012 הייתה שנה מאוד מוצלחת בהיבט המבצעי", סיכם אלוף אשל את השנה הנוכחית. "מצד שני זו שנה שאנחנו לומדים יותר לעומק את האתגרים ומכינים את התשובות. חלקן מיידים, חלקן עתידיים. במגוון רחב של תחומים". בנוגע למבצע "עמוד ענן", הדגיש אלוף אשל כי מדובר במבצע ולא מלחמה וציין כי בחיל האוויר עדיין עסוקים בהפקת לקחים. "יש הרבה מה ללמוד ממנו למבצעים ומלחמות", אמר. "חיל האוויר פעל בהצלחה בהתקפה ובהגנה והפעיל חלק קטן מהיכולות שלו, ובעתיד נדרש למבחנים הרבה יותר מורכבים. 'עמוד ענן' הוא נורת אזהרה לכל מי שינסה לפעול נגד ישראל".

אלוף אשל התבקש להתייחס למאגרי הנשק הכימי בסוריה ולאפשרות שחיל האוויר יידרש לסכל כוונות של שימוש בנשק או העברתו לידיים עוינות. "תהליך ההתפרקות של סוריה הוא עובדה מוגמרת. המגמה ברורה מאוד. היא מאוד קרובה למדינת ישראל", הבהיר אלוף אשל. "בסוריה קיימים מאגרי נשק מכל הסוגים, כולל נשק לא קונבנציונלי. שאלת השאלות היא מה יהיה ביום שאחרי. אין לנו תשובה אחת. אנחנו צריכים להכין מענה ולחיל האוויר יש תפקיד מרכזי. אחד מהתחומים בהם אנחנו מתכוננים זה מענה לעולם הנשק, כולל הלא קונבנציונלי. אנחנו מעמידים יכולות ואם יוחלט להפעיל אותן אנחנו נצטרך לפעול ולהצליח".

מפקד חיל האוויר נשאל האם שנת 2013 תהיה שנת ההכרעה בסוגיה האירנית עבור מדינת ישראל וחיל האוויר, והשיב כי "העניין האירני הוא סוגיה מורכבת. אין דין שנה אחת כשנה שנייה. המושגים של שנת הכרעה לא בדיוקים ברורים לי. אבל אין ספק שאירן מתקדמת בפרויקט הגרעין חרף הקשיים והסנקציות. התפקיד שלנו כצבא לאפשר לדרג המדיני מרחב פעולה, כולל יכולת הפעלה צבאית, כדי שבאמת כל האופציות יהיו על השולחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully