וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סניפי ביטוח לאומי יושבתו מחר: "כורעים תחת הנטל"

לאחר שהמגעים עם ההנהלה לא הניבו תוצאות, החליטה מועצת העובדים על שביתת אזהרה בדרישה לתוספת כוח אדם. "תיקוני החקיקה בנושאי זקנה, אבטלה ועוד, יביאו לנטל כבד"

מועצת עובדי המוסד לביטוח לאומי הכריזה היום (רביעי) על שביתת אזהרה של יום, לאחר שמגעים עם ההנהלה לשיפור תנאי העובדים לא הניבו תוצאות. יו"ר הוועד הארצי של עובדי הסניפים בביטוח הלאומי, סימונה סונגו-מזרחי, ציינה כי "מדובר בשביתת אזהרה בת יום אחד בלבד, אך אם הנהלת המוסד לא תתעשת ותקדם את המשא ומתן על תוספת כוח אדם והתאמת תנאי העבודה למתחייב מהעומס האדיר על עובדי הביטוח הלאומי - ישובו העובדים וידונו באפשרות להחרפת העיצומים כבר בשבוע הבא".

בסניפי הביטוח הלאומי מועסקים כ-2,700 עובדים, ב-23 סניפים הפזורים ברחבי הארץ, וכן בסניפי משנה ובאשנבים. בוועד העובדים טוענים היום כי במקום לקדם דברים ולהוסיף תקני כוח אדם על מנת שהעובדים יוכלו לעמוד במשימות ולשרת את הציבור שנזקק לשירותי הביטוח הלאומי, ההנהלה ניהלה משא ומתן עקר שלא הניב תוצאות כלשהן. לטענת העובדים שינויי החקיקה הסוציאלית יצרו בחודשים האחרונים מחסור של כ-45 עובדים, מה שיאפשר להעניק לציבור את השרותים להם זכאי. למרות שההנהלה לא חולקת על הצורך בתוספת כח אדם, המוסד אינו מוכן לאשר תוספת של יותר מ-15 עובדים.

לדברי יושבת ראש הוועד, "תיקוני החקיקה הרבים שנוספו במחלקות הבטחת הכנסה, זקנה ושאירים, נכות, ואבטלה יגרמו לתוספת עבודה רבה מאוד שתגרום לנטל כבד מאוד על העובדים הכורעים כבר היום תחת העומס". במסגרת מאבק העובדים לשיפור תנאיהם, הם השביתו בעבר את סניפי המוסד בימים בהם אין קבלת קהל, אך מחר תהיה השביתה חמורה יותר, מכיוון שזה יום בו אמורים הפונים להגיע אל הסניפים.

בהנהלת המוסד לביטוח לאומי הופתעו מהחלטת נציגי העובדים לשבות בעת קיום משא ומתן. "אנו בעיצומו של משא ומתן אינטנסיבי בין ההנהלה, העובדים וההסתדרות. אנו קוראים לנציגי העובדים לבטל את השביתה על מנת שלא לפגוע בציבור המבוטחים ולחזור לשולחן הדיונים", נמסר מהנהלת המוסד.

גם לפני כשנה פתחו העובדים במוסד בשביתה דומה, במחאה על מחסור בכוח אדם, והשביתו את העבודה במשך יום אחד, בו הייתה אמורה להתקיים קבלת קהל. באותה תקופה, נאבקו לשיפור תנאיהם גם 75 פרקליטי הביטוח הלאומי, המטפלים בין היתר במקרים של נכים שמחכים להסדר קצבת נכותם ואלמנות המחכות לקצבאות שארים, ופתחו בעיצומים נגד קיצוץ בשכרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully