וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

31 נפגעו קל בשריפה בראשון לציון: "נמנע אסון"

26.12.2012 / 8:05

שני כלי רכב עלו באש בקדמת בית מגורים בעיר, וכתוצאה מכך אפף עשן סמיך את חדר המדרגות והדירות הסמוכות. עשרות מדיירי הבניין סבלו משאיפת עשן, בהם שבעה ילדים ותינוקת

דרמה לילית בראשון לציון: 31 בני אדם, בהם שבעה ילדים ותינוקת בת שנה וחצי, נפגעו לפנות בוקר (רביעי) באורח קל משאיפת עשן שהתפשט בחדר המדרגות ובמספר דירות בבניין מגורים ברחוב אוסישקין בעיר - לאחר ששני כלי רכב עלו באש מסיבה לא ברורה מתחת למבנה. סמוך לשעה 2:00 דיווחו אזרחים למוקדי החירום על עשן סמיך שאופף את חדר המדרגות בבניין בן ארבע הקומות שברחוב אוסישקין. 15 צוותים של מד"א הוזנקו למקום וטיפלו בעשרות דיירים אשר סבלו משאיפת עשן. מצבם הוגדר קל. הם פונו לבתי החולים שיבא - תל השומר, קפלן ברחובות, ואסף הרופא בצריפין.

30 פצועים קל משאיפת עשן בשריפה בבניין בראשון לציון. עוזי פרלמוטר, חדשות 24
כוחות ההצלה בזירת השריפה/חדשות 24, עוזי פרלמוטר

"קיבלנו הודעה על שריפת רכב. צוות כיבוי שהגיע למקום זיהה כי מספר כלי רכב החונים בחנייה מתחת לבניין מגורים בוערים. לפיכך, צוותים נוספים הוזעקו מיד לזירה והחלו לטפל בשריפה", סיפר דובר כיבוי והצלה של ראשון לציון, רשף איציק לוי. לדבריו, חלק מהצוותים פעלו לכיבוי השריפה, בעוד צוותים אחרים סייעו בחילוץ הדיירים שנלכדו בדירות בשל העשן הכבד שהיה בחדר המדרגות. "חלק מהדיירים ניסו לצאת מהדירות במטרה להתפנות מהבניין, אך העשן הסמיך מנע מהם לעשות כן. אנשי הצוות, שמצוידים בציוד מיוחד, חבשו מסכות על פני הדיירים והוציאו אותם מהבניין. צוות מיוחד טיפל בהוצאת העשן מחדר המדרגות מכיוון שמדובר בבניין ישן אשר אין לו פתח שחרור עשן", אמר רשף לוי. הוא ציין כי בזכות פעילות מהירה של אנשי הצוות לא נגרם נזק חמור.

30 פצועים קל משאיפת עשן בשריפה בבניין בראשון לציון. עוזי פרלמוטר, חדשות 24
"נמנע אסון"/חדשות 24, עוזי פרלמוטר

"כשהגעתי לזירה נאלצתי לראות מחזה מצמרר: תינוקות, ילדים ואזרחים סבלו מבעיות נשימה כתוצאה מהעשן שחדר לתוך בתיהם בזמן שישנו", סיפר אוהד שקד פרמדיק מ"איחוד הצלה" שהיה בזירה. שקד הוסיף כי יחד עם חובשים נוספים הם פעלו במקום שעה ארוכה בכדי להעניק טיפול רפואי ראשוני לנפגעים שמרביתם אף נדרשו להתפנות לבית החולים. "חשוב לציין כי הפעילות הזריזה של אנשי הכיבוי וההצלה מנעה אסון - האירוע יכול היה להסתיים גרוע יותר", סיכם. כתוצאה משריפה נגרם נזק קל למספר דירות.

בעקבות המקרה, הדגיש רשף לוי את דרך הפעולה בזמן שעשן אופף את חדר המדרגות והבהיר כי במקרה כזה צריך להישאר בתוך הדירה, לאטום את הדלת על ידי פריסת מגבת רטובה ולקרוא לכוחות הכיבוי וההצלה. "על ידי יציאה לחדר המדרגות, העשן מתפשט וגורם לפגיעה של שאיפת עשן וכן לנזק לדירה". חקירה נפתחה אודות הנסיבות שהובילו לדליקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully