וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: 4,000 טונות חומר נפץ התפוצצו ברוסיה

10.10.2012 / 15:19

פטריית עשן שנוצרה בעקבות הפיצוץ בבסיס הצבאי ליד אורנבורג נראתה למרחק רב. לא דווח על נפגעים בעקבות הפיצוץ, אך תושבי הכפרים הסמוכים פונו והוכרז על מצב חירום

צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

סדרת פיצוצים אדירה החרידה את העיר אורנבורג שברוסיה אתמול (שלישי) סמוך לשעה 11 בבוקר. קרוב ל-4,000 טונות של חומר נפץ עלו באש בבסיס צבאי הממוקם לא הרחק מהעיר, הסמוכה לגבול עם קזחסטן. במזל רב לא היו נפגעים בתקרית, אך מאות מתושבי שלושת הכפרים הסמוכים אולצו להתפנות מבתיהם ומצב חירום הוכרז באזור.

הצבא הרוסי הציב חגורת ביטחון סביב הבסיס הצבאי וכוחות רבים ביניהם טנקים, רכבים משוריינים, יחידות לסילוק פצצות ואמבולנסים נכחו במקום. המשרד למצבי חירום מסר כי לא דווח על נפגעים באירוע.

אלפי  טונות של חומר נפץ התפוצצו בבסיס ברוסיה. רויטרס
פטריית העשן/רויטרס

מחקירה ראשונית עולה כי הפיצוץ אירע בשעה שבבסיס ניסו להיפטר מכמה טילים ישנים, ונבדק החשד לרשלנות. בעקבות האירוע, חברת הרכבות המקומית הפסיקה את תנועת הרכבות באזור, והרשויות הכריזו על מצב חירום. דובר מושל המחוז, דמיטרי קולגין, סיפר כי "עדיין לא החלטנו על פינוי מוחלט, אבל אנחנו צריכים להבין עדיין מה בדיוק יקרה שם בבסיס הצבאי. כרגע אנחנו לא יכולים לשלול שום דבר".

אחד התושבות המקומיות סיפרה על תוצאות האירוע ופרצה בבכי: "בכל הבתים שלנו המרפסות פשוט צנחו לקרקע. הם אפילו לא נותנים לנו לשוב בחזרה. אין מסמכים, רק הבגדים שלבשתי, זה כל מה שיש לי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully