וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: 14 נספו בשריפה במפעל שהעסיק נכים

רויטרס

26.11.2012 / 20:28

הדליקה פרצה בצהריים במפעל בעיר טיטיזה-נוישטאט, השוכנת באזור "היער השחור" שבדרום גרמניה. עוד שבעה נפגעו מהלהבות שהתפשטו לבתים הסמוכים. המשטרה שללה חשד להצתה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

14 בני אדם נספו בצהריים (שני) בדליקה שפרצה בדרום-מערב גרמניה, במפעל שהעסיק נכים ובעלי מוגבלויות. כמו כן, נפצעו שבעה אנשים מלהבות שהתפשטו לבתים בעיירה הסמוכה, טיטיזה-נוישטאט. המפעל והעיירה נמצאים באזור המכונה "היער השחור", במדינת באדן-וירטמברג.

המשטרה המקומית לא ידעה להגיד כמה מהמתים והפצועים הם עובדי המפעל, וכמה מהם הם נכים שהועסקו במקום. המפעל שייך לארגון "קאריטס", הקשור לכנסיה הקתולית.

לפי שעה, לא ברור מה גרם לדליקה להתלקח. רשויות הביטחון בעיר מסרו כי גלאי העשן פעלו מיד עם פרוץ הלהבות, וכי מכבי האש הגיעו למקום תוך זמן קצר עם כמאה אנשי צוות, וכיבו במהירות את השריפה. שירותי הכיבוי ממשיכים לערוך סריקות במפעל השרוף, אך להערכתם מניין המתים לא צפוי לעלות.

שריפה במפעל למוגבלים ונכים במדינת באדן-וירטמברג בדרום גרמניה. 26 בנובמבר 2012. רויטרס
כבאים מחפשים ניצולים בין קומותיו של המפעל בטיטיזה-נוישטאט/רויטרס

אחד מדוברי המשטרה אמר כי בחקירה הראשונית של השריפה לא עלה חשד להצתה. לפי דיווח בודד, שצוטט בסוכנות הידיעות הגרמנית, השריפה החלה בפיצוץ באחד המחסנים שבמפעל.

במפעל מועסקים כ-120 בני אדם בעלי מוגבלויות שונות, רבים מהם רתוקים לכיסא גלגלים. לפי אתר האינטרנט של המפעל, מופעלות בו סדנאות שונות, בהן מעובדים בין היתר חומרי עץ, מתכת ומוצרי אלקטרוניקה.

אמש בבנלגדש: 109 נהרגו במפעל טקסטיל בפאתי הבירה דאקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully