וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברת את גיל 55? הסיכוי שלך להישדד כפול

יותר משליש מאלו שנפלו קורבן לשוד אלים או לכיוס בשנה החולפת היו בני 55 ומעלה - נתון גבוה ב-80% משאר האוכלוסייה. יו"ר איגוד בתי האבות: "על הרשויות לתת על כך את הדעת"

עברתם את גיל 55? אולי כדאי לכם להגביר את העירנות ברחוב. מבדיקה שערך איגוד בתי האבות והדיור מוגן בישראל (אב"א) עולה כי הסיכוי של בני 55 ומעלה ליפול קורבן לשוד אלים או למקרה של כיוס הוא פי 2 מאשר מזה של צעירים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבדיקה נערכה על בסיס על העבירות הללו במהלך שנת 2012. בשנה החולפת אירעו בסך הכל 724 מקרים של כייסות. 280 מהם אירעו לאזרחים בני 55 או יותר. מדובר ב-39% מכל המקרים, בעוד שאוכלוסייה זו מונה 19% מכלל האוכלוסייה. עוד עולה מהממצאים כי מתוך מקרי השוד האלים, 34.1% היו נגד בני למעלה מ-55, נתון גבוה ב-80 אחוז אל מול שאר האוכלוסייה. גם בעבירות של חטיפת ארנק ניכר כי בני 55 ומעלה הם יעד מועדף על ידי השודדים: 31 אחוז נכלל הנשדדים היו בני 55 ויותר. יצוין כי הממצאים של 2012 כמעט זהים לאלו של השנה הקודמת.

"בני האוכלוסייה המבוגרת נופלים קורבן לפשיעת רחוב גם בסביבת המגורים המוכרת שבה הרגישו בטוחים כל חייהם, ועל הרשויות לתת על כך את הדעת", אמר יו"ר אב"א, רוני עוזרי. "אנו מייחסים חשיבות רבה לצורך בביטחון אישי, וממצאי הבדיקה מחזקים את גישתנו לפיה יש להקפיד שדיירי הדיור המוגן יוכלו לקבל מענה לצרכי היומיום, כמו שירותי בילוי ופנאי, צרכנות, ומרפאה, בתוך המתחם המוגן".

רק אתמול גזר בית המשפט המחוזי בחיפה ארבע שנות מאסר ופיצוי כספי על ענאן זידאן, בן 23, שהורשע בשוד קשישה בת 73 מחיפה. על פי פסק הדין, הודה זידאן בפני חבריו כי הוא מתכנן לגנוב תיק מאישה קשישה היות ו"לזקנות יהיה קשה יותר לרוץ". השלל של זידאן באותה תקיפה היה 400 שקל וכמה כרטיסי אשראי. השופט הזכיר בגזר הדין את פסיקת בית המשפט העליון שקבעה: "עבריינים חסרי-לב ומצפון, המבקשים לזכות בשלל קל, בוחרים את קורבנותיהם מתוך החלשים בחברה – אנשים מבוגרים שעקב גילם ומצב בריאותם לא יוכלו לגלות התנגדות רבה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully