וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הקשיש 2012: שליש מהנדרסים למוות - קשישים

יום הקשיש הבינלאומי יחול ביום שני הקרוב, ומנתוני הלמ"ס עולה שאחד מכל שלושה קשישים מסתייע בשירותי רווחה. קרוב ל-40% מעידים כי הם חשים בודדים ואחד מכל ארבעה חי בגפו

30% מהולכי הרגל שנהרגו בתאונות דרכים בשנה שעברה הם קשישים (בני 65 ומעלה) – פי שלושה מחלקם היחסי באוכלוסייה. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אשר פורסמו היום (חמישי) לקראת יום הקשיש הבינלאומי, שיחול ביום שני הקרוב. על פי הנתונים, 653 בני 65 ומעלה נפגעו כהולכי רגל בתאונות דרכים ב-2011, מתוכם 34 נהרגו.

עוד עולה מהנתונים כי אחד מכל שלושה מבני 65 ומעלה רשום במחלקות לשירותים חברתיים של הרשויות המקומיות ברחבי הארץ - כ-254 אלף קשישים, המהווים 19% מתוך סך כל הרשומים במחלקות לשירותים חברתיים בכל הגילאים - לעומת כ-10% שמהווים הקשישים מתוך כלל האוכלוסייה. מעל גיל 75, אחד מכל שני בני אדם רשום במחלקות אלה. 71% מהרשומים כבעלי נזקקות מוגדרת על ידי העובד הסוציאלי כלולים תחת סעיף נזקקות של "זקנה", הכולל בעיות הנובעות מזקנה ומצב סיעודי. הנזקקות השנייה השכיחה ביותר, 14%, היא "סיבות רפואיות ומוגבלות". ל-8% הנזקקות המוגדרת היא של "עוני וקשיי הכנסה".

נשים בודדות יותר מגברים

בסקר חברתי שנערך בשנת 2011, נמצא כי 82% מבני 65 ומעלה מרוצים מחייהם, מהם 26% מעידים כי הם "מרוצים מאוד". עם זאת, כאשר שואלים על שביעות רצון ממצב כלכלי, יורד שיעור המרוצים ל-65%. שיעור הקשישים המעריכים את מצב בריאותם כ"טוב" או "טוב מאוד" הוא פחות ממחצית - 43%, כאשר השיעור גבוה יותר בקרב הגברים, 50%, לעומת הנשים, 38%. יותר משליש מהקשישים, 39%, חשים בדידות לעיתים קרובות או מדי פעם, כאשר הנשים חשות בודדות יותר מהגברים - 46% לעומת 30% בהתאמה. כמו כן, מהסקר עולה כי רק 17% מהקשישים מצפים לשיפור בחייהם בשנים הקרובות, ו-19% מצפים כי חייהם יהיו פחות טובים בשנים הקרובות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כ-179 אלף מבין הקשישים - אחד מכל ארבעה גרו בגפם בשנה החולפת. נשים בנות 65 ומעלה גרו בגפן בשיעור גבוה פי שלושה מאשר גברים, 35% ו-12% בהתאמה. 82% מהגברים הקשישים גרים עם בת זוג, כ-260 אלף, זאת בהשוואה ל-45% בלבד מהנשים שגרות עם בן זוג, כ-181 אלף. כ-94% התגוררו במשקי בית, והשאר במוסדות, כולל דיור מוגן.

בשנה החולפת, 13.2% מהקשישים השתתפו בכוח העבודה האזרחי, מהם 20.8% בקרב הגברים ו-7.4% מהנשים. כמחצית מאותם מועסקים עבדו במשרה מלאה, והמחצית השנייה במשרה חלקית. יש לציין כי גם בקרב הקשישים, בדומה לכלל האוכלוסייה, נמצא קשר בין רמת ההשכלה לבין שיעור ההשתתפות בכוח העבודה, כאשר בין בעלי השכלה של 16 שנות לימוד ויותר היה שיעור השתתפות של 25.9%.

אוכלוסיית הקשישים מנתה בשנת 2011 כ-804 אלף איש - 455 אלף נשים ו-349 אלף גברים. מאז 1995, חלקם באוכלוסייה נותר יציב, ועמד על כ-10%. חלקם היחסי בישראל גבוה מחלקם היחסי באוכלוסיית העולם, וכן ביחס לאסיה, לאפריקה ולאמריקה הלטינית – אזורים שבהם היום או בעבר הקרוב שיעורי הפריון היו גבוהים יחסית, ותוחלת החיים נמוכה יחסית. חלקם בישראל נמוך בהשוואה למדינות אירופה, צפון אמריקה ואוקיאניה – אזורים בעלי שיעורי פריון נמוכים מישראל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully