וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: 10% מהקשישים סובלים מתת תזונה

אריאל נוי

11.1.2011 / 6:28

מכנס "תזונה בגיל השלישי" שנערך אתמול עולה כי 10% מהקשישים החיים בקהילה סובלים מתת תזונה. עוד נטען בכנס כי 30% מהמתגוררים בבתי אבות סובלים מדיכאון

כ-10% מהקשישים החיים בקהילה סובלים מתת תזונה – כך עולה ממחקר שנחשף אתמול (שני) בכנס "תזונה בגיל השלישי" של רשת "בית בלב". לפי המחקר, שהתבצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון, כרבע מהקשישים הנמצאים בסיכון, וכ-10% מהקשישים החיים בקהילה סובלים מתת תזונה.

עוד עולה מהמחקר, כי יש קשר בין צריכה של דיאטה ים-תיכונית לבין שיפור במדדי קוגניטיביים וגופניים: ככול שקשישים צורכים יותר שמן זית, ירקות, פירות, דגנים ודגים, וממעטים לצרוך בשר, מוצרי חלב ואלכוהול, כך משתפרים התפקוד הגופני והקוגניטיבי

מחקר נוסף שבדק חולים במחלקת לב מצא כי מתוך 187 חולים, 106 נטלו תוספי מזון, כאשר בממוצע כל אחד מהם צרך שלושה תוספי תזונה שונים. שילוב לא מבוקר בין תוספי תזונה ותרופות עלול במצבים מסוימים להוביל לפגיעה בתפקוד, פגיעה ביעילות התרופה ובבטיחותה ובמקרים חמורים אף למוות.

ד"ר אילן טל, פסיכיאטר בקליניקה לתמיכה רגשית ונפשית לקשישים סיפר כי על מצבם הנפשי הירוד של הקשישים כיום. "50% מהסובלים מדיכאון בגיל המבוגר לא מאובחנים, אנחנו מפספסים אותם" אמר ד"ר טל. לדבריו בבתי אבות 30% מהקשישים סובלים מדיכאון, אך רובם לא מאובחנים כי מקובל לחשוב שזו תופעה נורמלית וטבעית בגיל הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully