וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: "ללא התערבות, יותר קשישים ימותו בתאונות"

אריאל נוי

26.4.2011 / 17:10

יממה לאחר שנעצר בן 82 שנהג נגד הכיוון בכביש מהיר, דו"ח חדש חושף נתונים קשים על מעורבות קשישים בתאונות דרכים. יחסית, הם מעורבים פי שניים בהן, מבצעים יותר עבירות ונפגעים יותר

מתוך 4,785 הרוגים בכבישי ישראל בעשור הקודם, 807 היו קשישים - כמעט פי שניים מחלקם היחסי באוכלוסיה, העומד על כעשרה אחוזים. כך עולה מדו"ח של עמותת אור ירוק שפורסם היום (שלישי). שיעור הקשישים שנהרגו בתאונות דרכים בישראל בעשור זה היה גבוה יותר מאשר בניו זילנד, בארצות הברית ובאוסטרליה.

בשנת 2009, למשל, נהרגו בכבישים 61 בני אדם שגילם היה 65 ומעלה. הם היוו כ-19% מכלל ההרוגים בכבישים בשנה זו. נתונים דומים נרשמו גם מ-2000 עד 2008. עוד עולה מהדו"ח כי קשישים שנפצעו בתאונות דרכים ואושפזו בבתי החולים, נטו למות בשיעור ניכר יותר מחולים צעירים יותר.

אין מודעות בקרב הציבור והרשויות לתופעה

על פי פילוח של הפגיעה בהולכי רגל בלבד, עולה מהדו"ח כי בעשור האחרון נהרגו 515 הולכי רגל קשישים בתאונות, כ-35% מכלל הולכי הרגל שנהרגו - פי שלושה וחצי מחלקם היחסי באוכלוסייה. בדיקה של מספר הנהגים הקשישים שהיו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות, מראה כי שיעורם דומה לחלקם באוכלוסייה, אך כ-70% מתוכם ביצעו עבירת תנועה במהלכן - כשליש יותר משאר הנהגים המעורבים בתאונות מסוג זה. רק אתמול, למשל, נתפס נהג בן 82 שנסע בניגול כיוון בנתיבי איילון, לאחר ש"התבלבל". יצוין כי מרבית הקשישים בישראל אינם נוטים לנהוג, ואלה שכן, לא עושים זאת לעתים תכופות. מכאן שמספרן של התאונות הקטלניות בקרבם דווקא גבוה יותר, באופן יחסי.

מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב, אמר לוואלה! חדשות כי מידת מעורבותם של קשישים בתאונות קטלניות בישראל אינה פוחתת. "התחזית היא כי שיעור הקשישים בחברה הישראלית אף יגדל בשנים הבאות, ואם לא ייעשה דבר, המשמעות היא כי יותר קשישים ייהרגו". לדבריו, "הנתונים החמורים מצביעים על בעיה קשה ביותר. כמו בקבוצות סיכון אחרות, יש לפעול באופן מעמיק ונרחב". לדבריו, למרות שהיקף הבעיה והדרכים לפתרונה ידועים זה שנים, המודעות בקרב הציבור ורשויות האכיפה אליה נמוכה, ולא מתבצעות פעולות למניעתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully