וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צל"ש ללוחמת קרקל שחיסלה מחבל בגבול מצרים

24.12.2012 / 20:27

אלוף פיקוד הדרום יעניק צל"ש ללוחמת מגדוד קרקל שהסתערה יחד עם חבריה על חוליית מחבלים בגבול, בתקרית בה נהרג רב"ט נתנאל יהלומי. צל"ש יוענק גם לסמל המחלקה ולקצין נוסף

אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, יעניק מחר (שלישי) צל"ש ללוחמת גדוד קרקל שהסתערה יחד עם חבריה ליחידה בחודש ספטמבר לעבר חוליית מחבלים בגבול ישראל מצרים וחיסלה את אחד מהם. צל"ש נוסף יעניק אלוף רוסו לסמל המחלקה של הגדוד, שהסתער אף הוא לעבר המחבלים והפגין קור רוח. כזכור, באותה תקרית נהרג חייל חיל התותחנים, רב"ט נתנאל יהלומי.

CARAL – לוחמות בגדוד קרקל. דובר צה"ל
אחד החיילות הסתתרה ולא הסתערה. לוחמות בקרקל/דובר צה"ל

צל"ש נוסף יוענק לקצין בדרגת סגן מגדוד שריון שבמהלך חדירת הנגמ"ש המצרי משטח סיני לשטח מדינת ישראל ניהל אחרי הנגמ"ש מרדף, ותוך נטילת סיכון בתנאי שטח קשים הפגין יוזמה וירה לעבר המחבלים במטרה לעצור את הנגמ"ש.

לאחר התקרית התברר כי עם פתיחת האש הראשונה של המחבלים, החליטה אחת הלוחמות בגדוד להסתתר ולא להסתער תוך כדי ירי, כפי שעשו שאר הלוחמים. לדברי לוחמים שנכחו באירוע, ברגע שנפתחה מכת האש וזוהה מקור הירי, כלל הלוחמים ביצעו יישור קו והתחילו לפתוח באש תוך כדי הסתערות לעבר שלושת המחבלים, כשאחד מהם מתפוצץ במרחק של מאות מטרים מהכוח. לטענת הלוחמת, היא הסתתרה מכיוון שחששה שיירו עליה אם תשבור קו יורים.

תוך כדי האירוע החליטה החיילת להתקשר למפקדים שלה ולדווח על כך שנותרה לבד, ולאחר מכן התקשרה לאמה כתוצאה מלחץ. גורם צבאי אמר לאחר האירוע כי החיילת שהסתתרה "לא נדרשה להסתער ולא היו חיפושים אחריה כמתואר". לדברי הגורם, "מדובר באירוע שנמשך ברוטו כמעט רבע שעה. קל עכשיו לשפוט את החיילים שהיו בשטח. אנחנו חושבים ששילמנו מחיר כבד במותו של נתנאל יהלומי ז"ל, אבל מצד שני מרוצים מהמענה המהיר שניתן בשטח על ידי הלוחמים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully