וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: בנקאי גנב מעל 6 מיליון מכספי לקוחותיו

גלעד גרוסמן

24.12.2012 / 13:30

יוסף מסארווה נאשם כי במשך חמש שנים משך סכומי כסף מחשבונות לקוחות בבנק הפועלים ושלשל אותם לכיסו. הפרקליטות חוששת כי יימלט לירדן. עורך דינו: "כופר מכל וכל במיוחס לו"

לבית המשפט המחוזי בלוד הוגש הבוקר (שני) כתב אישום נגד יוסף מסארווה, עובד בנק מבאקה אל-גרבייה, הנאשם שגנב למעלה משישה מיליון שקלים מכספי לקוחותיו. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד לירון שטרית מפרקליטות מחוז מרכז, מסארווה עבד בעשר השנים האחרונות בסניף בנק הפועלים בטייבה כיועץ השקעות, ולפני כמה חודשים החל לעבוד כרכז מוצרים במחלקה הפרטית בבנק. במסגרת תפקידו הוא טיפל בחשבונות של מספר מלקוחות הבנק באופן בלעדי.

לטענת הפרקליטות, בעשרות הזדמנויות שונות בין השנים 2005-2010, משך מסארווה סכומי כסף רבים במזומן בשקלים או במטבע חוץ מחשבונות בנק של לקוחות, ללא סמכות וללא הרשאה. את הסכומים שלשל לכיסו. כמו כן, עד מעצרו העביר במאות הזדמנויות שונות כסף בין החשבונות של לקוחותיו, וזאת על מנת להסוות את משיכות הכספים שביצע. הוא גם הוסיף הערות על מסמכי הפעולות הבנקאיות שביצע, היוצרות מצג שווא, לפיהן הפעולות בוצעו ביוזמת הלקוחות ובהרשאתם.

"בחיפוש שנערך בביתו לא נמצא כל רכוש חריג"

עוד נטען בכתב האישום, כי בשנה וחצי האחרונות העביר מסארווה סכומים שונים של מטבע חוץ בסך כולל של כ-580,000 שקל מתוכניות חסכון או חשבונות ניירות ערך של לקוחות לחשבון פרטי של לקוח אחר, ללא ידיעת הלקוח, זאת, תוך ניצול פרטים אישיים הידועים לו אודותיו. לאחר מכן המיר את הכסף לשקלים והעביר אותו באמצעות העברות בנקאיות לחשבון בנק של חנות להמרת מטבע בבאקה אל-גרביה. הסכום הכולל של הגניבה הוא כ-6.2 מיליון שקל.

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. מבקשת המעצר עולה כי הפרקליטות חוששת שמסארווה יימלט לירדן, לשם נסע פעמים רבות בשנים האחרונות, ושם לטענתו בזבז חלק מהכסף. עם זאת, הפרקליטות לא מאמינה שהוא בזבז את כל הכסף על מותרות, כפי שטען בחקירתו, ומגדירה את גרסתו "תמוהה".

פרקליטו של מסארווה, עו"ד צבי אבנון, אמר בתגובה כי "לטענת המדינה גנב הנאשם מחשבונות של לקוחות הבנק במשך כשבע שנים. היכן הייתה מחלקת הביקורת הפנימית כל השנים הללו? כיצד לא 'עלו' על מעשיו במהלך התקופה? ניהל לקוי של הבנק הוא שעומד מאחורי הטעויות שהתגלו, והנאשם עצמו כופר מכל וכל למיוחס לו. יצוין כי בחיפוש שנערך בביתו או בכל מקום אחר לא נמצא כל רכוש חריג או כספים שניתן לקשור אותם לנאשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully