וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: עמותת חינוך הונתה המדינה בעשרות מיליונים

12.11.2012 / 12:44

המשטרה עצרה שלושה חשודים מאזור ירושלים בעקבות חקירה נגד עמותת "בנות ירושלים - קרן משה", בחשד שרשמו למוסד תלמידות פיקטיביות וקיבלו עשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור

חשד להונאה נוספת של עמותה חרדית: המשטרה בודקת האם עמותת "בנות ירושלים - קרן משה" רשמה תלמידות פיקטיביות וכך קיבלה מהמדינה מימון של עשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור, כסף שעל פי החשד כבר הגיע לידיים פרטיות.

במבצע משולב של חוקרי מפלג ההונאה ומס הכנסה בירושלים פשטו הבוקר (שני) כוחות משטרה על דירותיהם של שלושה מחברי העמותה. המשטרה חושדת שהעמותה, שהוקמה לפני חמש שנים, ביקשה את תמיכתו של משרד החינוך עבור מאות תלמידות בנות 12, שלמעשה לומדות במוסד חינוכי אחר בשם "בנות ירושלים", שנחשב לאנטי-ציוני ואינו מכיר במדינה ולכן לא ביקש סיוע. בנוסף המשטרה חושדת כי מנהלי העמותה העבירו שמות פיקטיביים של תלמידות אשר לא לומדות כלל. בין העצורים, החשוד העיקרי תושב גבעת זאב, ראש העמותה תושב בית שמש וחבר נוסף בעמותה תושב ירושלים. כוחות המשטרה ערכו חיפושים בבתיהם של שלושת החשודים והחרימו מחשבים, מסמכים וחומר מפליל נוסף.

המעצר התאפשר לאחר חקירה סמויה שנוהלה במפלג ההונאה במשך מספר חודשים בעקבות מידע מודיעיני על קבלת כספים במרמה. במהלך החקירה עקבו החוקרים אחר שלושת החשודים ואחר פעולותיהם.

גורם בכיר במשטרת ירושלים הוסיף כי "בשנים האחרונות אנו עדים למספר מקרים דומים של הונאות ענק בידי עמותות חרדיות. רק בשנתיים האחרונות חשפה משטרת ירושלים בין שש לשבע עמותות כאלו ובכל המקרים הכסף גולגל והולבן לידיים פרטיות. בכל המקרים השיטה זהה - בקשה למימון של תלמידים פיקטיביים או מימון כפול של תלמידים שכבר מומנו. אנו רואים את הדבר הזה בחומרה רבה ונמשיך לטפל בסוגיה, לחשוף את אותם הונאות ולהביא את האחראים לדין".

עו"ד אריאל עטרי, סנגורו של ראש העמותה, מסר בתגובה: "מדובר בחשדות מופרכים. המשטרה משחיתה זמן יקר לריק ואני מצפה שעם סיום החקירה תיק החקירה נגד מרשי ייסגר מחוסר אשמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully