וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ למדינה: נמקו התשלומים לתלמודי התורה

גלעד גרוסמן

15.9.2010 / 14:25

בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון, הוציא בג"ץ צווים המורים למדינה לנמק תוך 120 ימים מדוע לא יוסדר בחוק מקור הסמכות לתקצוב מוסדות הפטור של תלמוד תורה המקבלים כ-170 מיליון שקלים מדי שנה

בג"ץ הוציא היום (רביעי) צווים על תנאי בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון שדרשה להפסיק לשלם כ-170 מיליון שקלים בשנה ללא בסיס בחוק לתלמודי התורה. שופטי בג"ץ, הנשיאה דורית בייניש והשופטים מלצר ודנציגר, הוציאו צו על תנאי המורה למדינה לנמק תוך 120 יום מדוע לא יסדירו בחוק את מקור הסמכות לתקצוב מוסדות הפטור של תלמודי תורה (שאינם תיכוניים) וכן את הסדרת נהלי הפיקוח לשם כך.

התנועה לאיכות השלטון עתרה בשנת 2008 לבג"ץ באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא, ברק כלב ודניאל קירס. התנועה דרשה להורות למשרד החינוך לעצור העברת כ-170 מיליון שקלים מדי שנה, ללא בסיס בחוק, מכספי הציבור למימון תלמודי תורה.

כמו כן, ביקשה התנועה בעתירה כי בג"ץ יורה לאגף החשב הכללי לחדול מהניסיון לסגת מחובת המדינה לפקח על הכספים, באמצעות העברת סמכויות פיקוח מרכזיות לשתי רשתות החינוך החרדיות (מרכז מעיין החינוך התורני ומרכז החינוך העצמאי), שהינן גופים פרטים נעדרי מומחיות בפיקוח כספי ובעלי אינטרסים שאינם זהים לאינטרס הציבור.

הנשיאה ביניש תהתה בדיון מאיפה הסמכות להעביר כספים למוסדות. לדבריה, "יש פה חוק תקציבי ואני לא רואה מאיפה הוא בא בכוח. על מה נשענת הסמכות לתת תקציבים?". נציגת המדינה, עורכת הדין חני אופק, הודתה כי אין מקור חוקי להעברת הכספים, אולם היא סבורה שהדבר נובע מחוק חינוך חובה. נציג הנתבעות אמר שהן מקיימות את החוק, וההחלטה על העברת הכספים נבעה מאפליה ממושכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully