וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: תלמודי תורה הונו את המדינה במיליוני שקלים

המשטרה פשטה על מוסדות חרדיים בירושלים ובביתר עלית בחשד שקיבלו מלגות עבור רשימות תלמידים פיקטיביות בתלמודי התורה. חמישה נעצרו ומהמוסדות הוחרמו מחשבים ורכבי יוקרה

חוקרי מפלג ההונאה פשטו הבוקר (ראשון) על מוסדות חרדיים בירושלים ובביתר עלית, בחשד שהונו במיליוני שקלים את המדינה וקיבלו מלגות עבור רשימות תלמידים פיקטיביות בתלמודי התורה.

לדברי המשטרה, החוקרים החרימו מסמכים, מחשבים, כלי רכב מפוארים שהיו בבעלות מנהלי תלמודי התורה וכספים. כמו כן, נעצרו חמישה חשודים ולדברי המשטרה צפויים מעצרים נוספים בפרשה.

בשנה שעברה חשפה ביקורת של משרד החינוך כי כ-10% מהאברכים ובחורי הישיבות הונו את המדינה כדי לזכות במלגה חודשית על לימודיהם בישיבות, על אף שלא למדו במוסדות התורניים בפועל. בעקבות חשיפת ההונאה, שלל המשרד את קצבתם של כ-10,000 אברכים שנמצא שקיבלו את הקצבה שלא כדין, בהיקף של כ-55 מיליון שקל. עם זאת, למרות חשיפת ההונאה, הסכום הזה יועבר בחזרה לתקציב קצבאות האברכים לצורך הגדלת קצבתם.

"החינוך החרדי מזוהה עם פרשיות מרמה"

בעקבות הפשיטה על תלמודי התורה, אמר מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב כי "האחריות לפרשיות החשדות להונאה ודיווחים פיקטיביים הנחשפות שוב ושוב במוסדות החינוך החרדיים מוטלת בראש ובראשונה על גדולי התורה. הרבנים החרדים מסרבים לצאת למאבק בישיבות ותלמודי תורה הגונבים כספי המדינה ולהודיע שלא יתנו גיבוי לגנבים. התוצאה היא שבציבור החרדי מתאפשרת התפישה שכספי המדינה הם הפקר ומותר להוציא ממנה כספים במרמה".

רגב הוסיף כי "כך הפך החינוך החרדי למזוהה יותר מכל מערכת חינוך אחרת עם פרשיות של מרמה, גניבה, תלמידים פיקטיביים והונאת המדינה. גם אם כספי המדינה הציונית אינם נחשבים בעיני גדולי התורה כראויים להגנתם, היה אפשר לצפות שידאגו לפחות לנזק החינוכי הקשה שנגרם לאלפי תלמידים אמיתיים, שזו הדוגמה החינוכית שהם מקבלים מהמנהלים שלהם, והנזק לתדמיתה של היהדות בעיני הציבור הרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully