וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: בעל עסק הונה ספקים בהיקף של 4 מיליון שקל

יהושע בריינר

13.11.2012 / 19:30

תושב רמת גן רכש על פי החשד ציוד לחנות כלי בית שפתח בשומרון באמצעות צ'קים ללא כיסוי. המשטרה חוקרת אם פתח חשבונות פיקטיביים באמצעות זהויות בדויות. אדם נוסף נעצר

תושב רמת גן, בן 50, נעצר אתמול (שני) בחשד שהונה עשרות בעלי עסקים בהיקף של ארבעה מיליון שקלים. על פי החשד, הגבר, בעל עסק באזור התעשייה ברקן בשומרון, רימה את בעלי העסקים בעזרת אדם נוסף, תושב יפו. בית משפט השלום בפתח תקווה הורה היום להאריך את מעצרו בשישה ימים.

שוטרי מרחב שומרון, שעצרו את האיש, ערכו חקירה סמויה נגדו ונגד שותפו מחודש מרץ השנה. מהחקירה עולה כי האיש פתח חנות לכלי בית ועבודה באזור התעשייה ברקן ורכש ציוד רב מספקים שונים מרחבי הארץ, בהיקף של מיליוני שקלים באמצעות צ'קים דחויים. כאשר הגיע מועד פרעון התשלומים, התברר כי ההמחאות הונפקו עבור חשבונות פיקטיביים שפתח החשוד בכמה סניפי בנק, ולא ניתן לפדות אותם.

החשוד מכחיש

המשטרה מייחסת לחשוד עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ונבדק חשד כי הוא השתמש בזהויות בדויות כדי לפתוח חלק מחשבונות הבנק. האיש ושותפו הכחישו בחקירתם את החשדות המיוחסים להם.

אתמול פורסם כי חוקרי מפלג ההונאה ומס הכנסה בירושלים פשטו על בתיהם של שלושה חברי עמותת "בנות ירושלים - קרן משה", בעקבות חשד שהתעורר לפיו הם רשמו תלמידות פיקטיביות וכך קיבלה העמותה מהמדינה מימון של עשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור - כסף שעל פי החשד כבר הגיע לידיים פרטיות. המשטרה חושדת שהעמותה, שהוקמה לפני חמש שנים, ביקשה את תמיכתו של משרד החינוך עבור מאות תלמידות בנות 12, שלמעשה לומדות במוסד חינוכי אחר בשם "בנות ירושלים", שנחשב לאנטי-ציוני ואינו מכיר במדינה ולכן לא ביקש סיוע. בנוסף המשטרה חושדת כי מנהלי העמותה העבירו שמות פיקטיביים של תלמידות אשר לא לומדות כלל. בין העצורים, החשוד העיקרי תושב גבעת זאב, ראש העמותה תושב בית שמש וחבר נוסף בעמותה תושב ירושלים. כוחות המשטרה ערכו חיפושים בבתיהם של שלושת החשודים והחרימו מחשבים, מסמכים וחומר מפליל נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully