וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: עו"ד ידוע הונה הרשויות במאות אלפי שקלים

17.10.2012 / 21:10

לוואלה! חדשות נודע כי משטרת ירושלים מנהלת מזה מספר שבועות חקירה סמויה נגד עורך דין ותיק בתחום המקרקעין בחשד להונאת הרשויות במשך שנים. עורך הדין: "מידע שקרי ומגמתי"

חוקרי מפלג ההונאה של משטרת ירושלים עורכים מזה מספר שבועות חקירה סמויה כנגד אחד מעורכי הדין הידועים בארץ בתחום המקרקעין, כך נודע לוואלה! חדשות. האיש, תושב מזרח ירושלים נוהג לייצג פלסטינים בסכסוכים נגד המדינה. המשטרה חושדת כי עורך הדין המכובד רשם את משרדו כביתו הפרטי ובכך התחמק במשך שנים מתשלומי ארנונה, וכן כי עשה שימוש בשמו של אביו הנכה שלא כדין, כשרשם אותו כבעל שורה של נכסים השייכים לו, גם כאן, בכדי ליהנות מהנחות במסים ובעמלות.

הפרשה נודעה לראשונה בחודש יוני האחרון, אז הגישה תנועת אומ"ץ תלונה למשטרה, בעקבותיה נפתחה החקירה. מאז ולאורך החודשים האחרונים ניהלו חוקרי מפלג ההונאה של משטרת ירושלים חקירה סמויה. כעת, לקראת סיום החקירה, נחשפת כאן לראשונה שיטת ההונאה לכאורה, צעד אחר צעד.

בחודש יוני השנה פשטו פקחי העירייה על משרדו המהודר של עורך הדין ברחוב אבן בטוטה במזרח ירושלים, סמוך לבית המשפט המחוזי בעיר. בפשיטה התברר כי משרדו של עורך הדין נרשם בעיריית ירושלים כדירת מגורים, דבר שזיכה אותו בהנחה גדולה מאוד בארנונה, במשך שבע שנים. הפקחים השאירו אחריהם דרישה לתשלום רטרואקטיבי של ההפרשים: כ-30,000 שקלים על כל שנה. עם תוספת ריבית, סכום ההונאה מגיע למאות אלפי שקלים.

אולם מדובר רק בקצה הקרחון. עורך הדין הידוע, ששמו אף הועלה כמועמד לשפיטה, החתים בשנת 2007 את אביו, קשיש עיוור, על תצהיר לפיו האב מתגורר רק עם אשתו בבית מידות בשכונת אבו תור בירושלים. בשנת 2008 הציג אישור מהמועצה המקומית בטורעאן לפיו האב אינו מחזיק בכל נכס שהוא בכפר, עליו חתום מזכיר המועצה, רבחי דחלה. התברר כי כתוצאה מדיווחים אלו ושכמותם, נהנה הבן, הדייר האמיתי של בית המידות ברחוב ישי, יחד עם אשתו וילדיו, מפטור מלא של ארנונה לתקופה של חמש שנים, חסכון של עשרות אלפי שקלים מצדו.

האב העיוור טוען כעת, כי בניגוד לאמור בתצהיר שהגיש בנו לעיריית ירושלים, לא עזב את טורעאן מזה 45 שנה. שיחה שניהלנו עם שכניו של עורך הדין, מאשררת כי בדירה חיו עורך הדין ומשפחתו, אותם הכירו היכרות אישית: "אנשים סימפטיים," מספרים השכנים. הוריו של עורך הדין הנודע אינם עובדים, מקבלים קצבאות זקנה ונכות, ולכן אינם מחוייבים במיסוי נומינלי על ידי המדינה.

ברישומי משרד הפנים דאג הבן להירשם תחת הכתובת ברחוב המדובר כבר משנת 2005. אז מי גר בבית המידות? עורך הדין טוען כי אישר, לכאורה, את חתימת אביו על התצהיר, אך במשטרה סבורים כי החתימה הזו שקרית. אפשר שעורך הדין המכובד גבה תצהיר שקרי, או שהאב מעולם לא הצהיר על דבר, והכל פרי מוחו הקודח של בנו.

עורך הדין: "הנכס החשוב ביותר שיש לי הוא שמי הטוב"

מתברר כי בית המידות הרחב אינו הנכס היחיד של האב הקשיש. בית נוסף בשכונת מלחה הירושלמית נרכש בשלהי שנת 2007 על ידי האב. מיותר לציין שמי שחתם בשמו וביצע את כל העסקה היה לא אחר מבנו.

תגובת עיריית ירושלים מסוייגת אך מאשרת את הפרטים: "מפאת צנעת הפרט אנו מנועים מלמסור פרטים. יחד עם זאת, אגף שומה וגביה בעירייה מטפלים בנושא עם הגורמים הרלוונטיים". כעת עולה השאלה מדוע בעירייה לא טרחו להגיש תלונה במשטרה, וכיצד לא הבחינו שבע שנים תמימות שמשרדו המפואר של עורך דין ידוע אינו דירת מגורים?

גורם בכיר בעירייה ניסה להסביר: "במרבית המקרים העירייה מגיעה להסדר כזה או אחר לתשלום חובותיה, ומעטים המקרים שמוגשת תלונה במשטרה, אף שכאן מדובר לכאורה במעשה מרמה. תלונה יכולה להציב את הממונים על העניין בעירייה במצב מאוד לא נוח. כיצד לא שמו לב שנים ארוכות לתרמית? לא מדובר בדירת חדר או אדם לא ידוע, אלא באדם ששמו הולך לפניו ומשרדו מפורסם ברבים. האם יתכן שמישהו העלים עין? האם יתכן שנלחצו כאן כמה ידיים? לא ברור, אבל כנראה שעדיף לא להסתבך".

מעורך הדין המדובר נמסר בתגובה: "מהשאלות שהופנו אלי על ידי כתב וואלה! מדיף ריח של מעורבות גורם המעוניין לפגוע בי מקצועית, שהלעיט את הכתב במידע שקרי ומגמתי וחלקו בוודאי הושג שלא כדין. חבל שאתר וואלה! משתף פעולה עם ניסיונות הפחדה כאלו. אינני מתכוון לפרט את ההיסטוריה של כל נכס שלי או של משפחתי. אומר לגופו של עניין רק זאת: כל חיי המקצועיים הקפדתי על שמירת החוק וככל שהיו לרשויות שאלות הם קיבלו תשובות מלאות. הנכס החשוב ביותר שיש לי הוא שמי הטוב וכל רמיזה שאני או מי מאנשי משרדי עשו משהו לא חוקי הינה שקר ובגדר דיבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully