וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אובמה נבחר שוב לאיש השנה של מגזין "טיים"

כמו ב-2008, הכתיר המגזין את הנשיא האמריקני כאיש המשפיע ביותר של השנה. בשבוע שעבר הכתירו קוראי "טיים" את שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און, ל"איש השנה" שלהם

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

צפו: נאום הבחירות של אובמה

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נבחר בפעם השנייה ל"איש השנה" של מגזין טיים. אובמה כבר הוכתר כ"איש השנה" של המגזין האמריקני בשנת 2008, זמן קצר אחרי שנבחר לראשונה לתפקידו. עורכי המגזין בחרו בו שוב הפעם, ותצלומי הצוות שסייע לו להיבחר בשנית, ולהביס את יריבו הרפובליקני מיט רומני, מעטרות את כתבת השער. עורכי המגזין מתמקדים בכתבה המחמיאה במסע הבחירות השני והמוצלח של הנשיא, ומביעים תקווה כי הוא יצליח, בכהונתו השנייה, להביא לשינוי בחוקי אכיפת הנשק בעקבות הטבח בקונטיקט.

גיליון "איש השנה של מגזין טיים" מודפס באופן מסורתי מאז שנות ה-20. בשנה הקודמת נבחרה כ"איש השנה" האישיות הקונספטואלית והאנונימית "המפגין", ובשנה שקדמה לה נבחר לתואר מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג. בשנה שלפניה נבחר נגיד הבנק המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי וב-2008 – כאמור, נבחר הנשיא הטרי, הסנאטור לשעבר ברק אובמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברשימה הסופית של המועמדים הופיעו השנה, בין היתר, מללה יוספזאי, נערה בת 14 מפקיסטן, שנורתה במסגרת מאבקה נגד אנשי טליבן ונפצעה באורח קשה; הנשיא לשעבר של ארה"ב, ביל קלינטון, ורעייתו - שרת החוץ הפורשת, הילרי קלינטון; נשיא מצרים, מוחמד מורסי; מנכ"לית יאהו, מריסה מאייר, ומנכ"ל אפל, טים קוק. כמו כן נמצאו ברשימה שלושת המדענים שהיו אחראים לגילוי בוזון היגס במאיץ החלקיקים.

בשבוע שעבר, הכתירו קוראי המגזין את שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און, ל"איש השנה" שלהם לשנת 2012, והעניקו לו יותר מחמישה מיליון וחצי קולות (אף כי המגזין דיווח כי מרבית הקולות הוענקו בשל זיופים). במקום השני ברשימת "בחירת הקוראים", ובפער עצום מקים, ניצב מגיש הטלוויזיה והסאטיריקן ג'ון סטוארט, עם שני מיליון וחצי קולות בלבד. במגזין ציינו כי נשיא מצרים, מוחמד מורסי, שהוצב במקום העשירי ברשימת "בחירת הקוראים", זכה גם במרב הקולות שקראו "לא לבחור בו לתואר איש השנה" – כשני מיליון בני אדם הצביעו נגדו, לעומת 870 אלף שהצביעו בעדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully