וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי אמריקני שנחטף בסוריה שוחרר בחילופי אש

ריצ'רד אנגל, כתב חדשות החוץ של NBC, הוחזק בשבי עם אנשי הצוות שלו במשך חמישה ימים בצפון סוריה. הקבוצה נמלטה לפנות בוקר, ומורדים ירו למוות בשניים מהחוטפים

כתב חדשות החוץ של רשת החדשות האמריקנית אן-בי-סי נחטף בסוריה, הוחזק בשבי במשך חמישה ימים ושוחרר במהלך חילופי אש בין חוטפיו לקבוצה של מורדים - כך הודיעה הרשת בצהריים (שלישי). הכתב, ריצ'רד אנגל, נעדר מאז סוף השבוע האחרון. בזמן היעדרותו, הרשת הטילה איפול על עצם היעדרותו, ודרשה מעיתונאים שביקשו לברר מידע על אודותיו שלא לעסוק בנושא.

הדיווחים הראשונים על היעדרותו של אנגל התפרסו בכלי תקשורת טורקיים ואזריים. עיתונאים מקומיים דיווחו כי עיתונאי טורקי, שעבד עם אנגל, עזיז אקיואס, נעדר אף הוא. כשהדיווחים הגיעו לארצות הברית, עמיתיו של אנגל ביקשו שלא להפיצם מחשש לחייו של הכתב הבכיר, ואמרו כי העיסוק בנושא מסכן את חייו.

היום הודיעה רשת אן-בי-סי כי אנגל "נחטף והוחזק בשבי במשך חמישה ימים בתוך סוריה על ידי קבוצת שובים שזהותה לא ידועה". עוד נמסר כי יחד עם אנגל נשבו כמה מאנשי ההפקה שנלוו אליו, וכי כל הצוות שוחרר ללא פגע ועזב את סוריה.

חיילי הצבא הסורי החופשי במחוז אידליב בצפון-מערב סוריה. 28-29 באוקטובר, 2012. רויטרס
חיילי "הצבא הסורי החופשי" באזור העיר אידליב/רויטרס

אנגל, בן 39, מדווח מסוריה זה כמה חודשים. הוא שב למדינה ביום חמישי ונכנס אליה דרך טורקיה. לפי הודעת הרשת, זמן קצר לאחר שחצה אנגל את הגבול הטורקי, הוא ואנשיו נתקלו בקבוצה לא מזוהה שחטפה אותם. הם הושלכו לתא המטען של משאית והובלו בעיניים מכוסות למיקום לא ברור, ככל הנראה לעיירה סמוכה לאידליב שבחלקה הצפוני של סוריה.

הרשת הודתה "לכל מי שסייע להשיג מידע"

אתמול בלילה, השובים ככל הנראה ניסו להעביר את החטופים לנקודה אחרת, ואנגל וצוותו ניצלו את המעבר כדי לברוח למחסום, שאויש על ידי קבוצה המזוהה עם המורדים הסורים. חילופי אש פרצו במקום, ובמהלכם נהרגו שניים מהשובים, אך החטופים לא נפגעו. במהלך הלילה, נמסר, הצליחו אנגל ואנשי הצוות להגיע לגבול הטורקי, והבוקר חצו אותו בשלום. הרשת הודתה ל"כל מי שסייע להשיג מידע שעזר בשחרורו של אנגל", והצהירה כי לא נאלצה לשלם כופר תמורת שחרורו או שחרור אנשי הצוות שלו. במקביל, נמסר כי העיתונאי הטורקי, עזיז אקיואס, שוחרר אף הוא, ככל הנראה ללא קשר לאנגל.

לפי דיווחים בתקשורת הרוסית, עיתונאית מאוקראינה, אנחאר קוצ'נב, נחטפה לפני חודשיים בחומס על ידי קבוצה המזוהה עם המורדים הסורים, שטוענים כי היא מרגלת עבור השלטונות במוסקבה. בסוף השבוע שידר ערוץ טלוויזיה באוקראינה סרטון, בו נראה מפקד ב"צבא הסורי החופשי" - הזרוע המזוינת של המורדים - מציב אולטימטום לממשלת אוקראינה, בו הוא דורש 50 מיליון דולרים תמורת חייה. קוצ'נב, בת 40, דיווחה לכמה ערוצים בשפה הרוסית מאז תחילת מלחמת האזרחים הסורית בחודש מרץ של השנה שעברה. היא נחשבת לתומכת במשטר הסורי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully