וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: המורדים השלימו ההשתלטות על מחנה "ירמוכ"

18.12.2012 / 2:09

בתום לחימה עיקשת בין צבא אסד לבין המתנגדים לו, הצליחו המורדים להשיג שליטה כוללת על מחנה הפליטים הפלסטיני שליד דמשק. במקביל דווח על תושבים רעבים שנותקו מאספקת החשמל

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: טל רזניק

ההפצצות במחנה "אל-ירמוכ" שליד דמשק, השבוע

המורדים בסוריה השלימו אמש (שני) את השתלטותם על מחנה הפליטים הפלסטיני "אל-ירמוכ" הסמוך לבירה דמשק, לאחר כמה ימים של לחימה עזה בצבאו של הנשיא בשאר אסד – כך דיווחו מקורות מקומיים. בימים האחרונים התנהל במקום קרב עיקש בין כוחות המורדים, שזכו לסיוע של פליטים פלסטינים, לבין כוחותיו של אסד, שקיבלו גם הם סיוע מאנשי "החזית העממית לשחרור פלסטין". עם זאת, רבים מאלה שלחמו תחילה לצד כוחותיו של אסד ערקו אל שורות המורדים.

אסד הפציץ מחנה פליטים - עשרות פלסטינים נהרגו. צילום מסך
מחנה "אל-ירמוכ" לאחר הפצצות חיל האוויר הסורי, בתחילת השבוע/צילום מסך

"המחנה כולו נמצא תחת שליטת צבא סוריה החופשי", אמר פעיל פלסטיני תושב "אל-ירמוכ". הוא העיד כי הקרבות שנערכו במקום הסתיימו, וכוחותיו של אסד נסוגו והתרכזו בגבולו הצפוני של המחנה. הקרב במחנה "אל-ירמוכ" הוא חלק מסדרת עימותים שהתנהלה לאחרונה בשולי הבירה דמשק. בימים האחרונים תקף חיל האוויר הסורי את אזור המחנה במטרה לסלק ממנו את כוחות המורדים. בין השאר דווח כי הופגזו שני בתי ספר, בית חולים ומסגד.

כתוצאה מההפצצות נמלטו המוני תושבים מהמקום. אתמול דיווחו עדי ראייה על תנועה ערה מאוד של פליטים החוצה מן המחנה ועל היותו כעת "כמעט ריק לחלוטין". תושבים שנשארו בתחומו דיווחו כי החשמל נותק לחלוטין בחלקים גדולים ממנו, וכי כל החנויות נסגרו. גורמי אופוזיציה בסוריה מעריכים שבמחנה הפליטים, כמו גם באזורים אחרים בפרברי דמשק, יש משבר מזון קשה, ורבים מהתושבים שנותרו בו רעבים ללחם.

ב"אל-ירמוכ" מתגוררים כ-150 אלף פליטים פלסטינים, לצד אזרחים סורים. פרט למתקפות קצרות מצד הצבא הסורי בחודשים ספטמבר ואוקטובר 2011, עד לימים האחרונים נותר המחנה מחוץ לתחום הלחימה בין הצדדים. שלשום, לראשונה מאז תחילת ההתקוממות בסוריה בחודש מרץ 2011, בוצעה המתקפה האווירית הראשונה של צבא סוריה על המחנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully