וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: מייצרים מל"טים המבוססים על המטוס שלכדנו

משה-חי הגיגת ויוסי מלמן

17.12.2012 / 14:54

מפקד חיל הים של משמרות המהפכה אמר כי כוחותיו החלו לייצר מטוסים, המבוססים על דגם ה"סקאן-איגל" האמריקני שאירן טוענת שלכדה. "תפסנו שלושה מטוסים כאלה", התרברב המפקד

האדמירל עלי פדבי, מפקד חיל הים של משמרות המהפכה של אירן, אמר היום (שני) לסוכנות הידיעות אירנ"א כי כוחותיו החלו לייצר מטוסים ללא-טייס המבוססים על מל"טים דומים מתוצרת ארה"ב שנלכדו על ידי חייליו. "המל"ט האחרון שנתפס על ידי אירן במפרץ הפרסי הוא השלישי שהגיע לידינו מדגם 'סקאן איגל', עובדה שטרם פרסמנו בעבר", אמר פדבי. "מדובר בשיאן המל"טים בתחום שעות הטיסה שלו, שמסוגל לטוס 30 שעות ללא נחיתה, ויש לו כבר מיליון שעות וחצי של טיסה בעולם", טען פדבי.

האדמירל פדבי אמר כי "למפרץ הפרסי יש חשיבות לגבי חייהם של כל אזרחי העולם", ובהקשר זה הוסיף מפקד חיל הים של משמרות המהפכה כי עד סוף השנה הפרסית (מרץ 2013 – מ.ה.) יקיימו חייליו תרגיל ימי במצרי הורמוז.

לקריאה נוספת
אירן מציגה: זהו המל"ט האמריקני שתפסנו בשטחנו
דו"ח: חיל האוויר האירני חזק מכפי שהוערך עד כה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מל"ט "סקאן-איגל" מתוצרת בואינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדבריו של מפקד חיל הים עולה התרברבות והתפארות, שככל הנראה אינה נסמכת על עובדות בשטח. תעשיית המל"טים האירנית עדיין מפגרת מאוד ביחס לתעשיות אחרות בעולם, דוגמות זו של ישראל או של מדינות אחרות כגון ארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה.

המל"ט האירני, שהופעל על ידי חיזבאללה והופל בשטח ישראל לפני כחודשיים, דמה לדגמים שהיו בשימוש ישראל בשנות ה-70'. ואולם, ברור שלאירן יש מל"טים מתקדמים יותר מהמטוס ששוגר על ידי חיזבאללה, ואף שהתעשייה המקומית עדיין מפגרת לפחות בשני עשורים ביחס לפיתוחים העדכניים, אין לזלזל ביכולת הלמידה של המדענים האירניים ובמאמציהם לשפר ולהשביח את הטכנולוגיות של תעשיית הנשק בכלל ושל המל"טים בפרט, על אף הקושי הרב להשיג חומרים וציוד מתקדם בשל העיצומים הבינלאומיים המוטלים על המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully