וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרי: "הממשלה טומנת ראשה בחול ומתעלמת מאיומי חטיפות"

טל שלו

16.12.2012 / 21:31

במערכת הפוליטית הגיבו לבדיקת וואלה! חדשות, לפיה הממשלה לא קיימה דיון במסקנות ועדת שמגר, שגיבשה כללים במקרה של חטיפות עתידיות. ח"כ כבל: "זה עלול להתפוצץ לנו בפרצוף"

במערכת הפוליטית התייחסו הערב (ראשון) לבדיקת וואלה! חדשות בנוגע להפקת הלקחים בדרג המדיני מעסקת שליט, בעקבות הגשת מסקנות ועדת שמגר, שקבעה עקרונות לניהול משא ומתן עם ארגוני טרור לפני קרוב לשנה. ראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי, המועמד ברשימת "יש עתיד" לכנסת ה-19, אמר כי "הממשלה טומנת ראשה בחול ומתעלמת מאיום החטיפות המרחף מעל חיילי צה"ל בכל הגזרות". עוד אמר פרי כי "במקום לקיים דיון מעמיק ולהגדיר נהלי התנהלות ברורים מול ארגוני טרור, בוחרת הממשלה להתעלם ממסקנות ועדת שמגר, ולהשאיר את זירת נהלי המשא ומתן בנושא חטיפת חיילים מופקרת".

ישיבת ממשלה , נובמבר 2012. טלי מאייר
מאז עסקת שליט לא קיימה הממשלה דיון ערכי בסוגיה/טלי מאייר

גם ח"כ איתן כבל (העבודה) התייחס הערב לסחבת באימוץ מסקנות דו"ח שמגר ואמר כי "הממצאים מעידים על חוסר הרצינות שבה מתנהלת ממשלת נתניהו". לדברי כבל, "ראש הממשלה לא מסוגל לקבל החלטות מנהיגותיות בשום תחום ומנסה למלא את החלל הזה באינספור ועדות ריקות מתוכן". כבל הוסיף כי "הזלזול הזה באינטליגנציה של הציבור עלול להתפוצץ בפרצוף של כולנו כשנעמוד שוב מול מצב של חטיפת חייל".

בדיקת וואלה! חדשות העלתה כי מאז עסקת שליט לא קיימו קברניטי המדינה שום דיון בממשלה בסוגיות הערכיות והאסטרטגיות השנויות במחלוקת או בהפקת לקחים עתידית בסוגיית המשא ומתן עם ארגוני טרור בעקבות דו"ח שמגר. יתרה מזאת, על שולחנו של שר הביטחון אהוד ברק מונחות קרוב לשנה המלצות אופרטיביות לייעול תהליכי קבלת ההחלטות בנושא בעתיד, אך הדרג המדיני טרם קיים כל דיון בהן.

עבודת הוועדה הסתיימה רק עם שחרור שליט

בחודש ינואר השנה הוגש לשר הביטחון דו"ח ועדת שמגר, שמונתה ביולי 2008 במטרה לבחון ולקבוע עקרונות ואמות מידה לניהול משא ומתן על שבויים ונעדרים. הוועדה, בראשותה עמד נשיא בית המשפט העליון לשעבר מאיר שמגר, כשלצדו אלוף (במיל') עמוס ירון ופרופסור אסא כשר, קיימה במשך שלוש שנים וחצי עשרות דיונים ותחקורים של בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון ושל השליחים השונים שניהלו את המשא ומתן מטעם ראש הממשלה בשנים האחרונות, ובסופן גיבשה שורה של כללי עבודה ברורים למקרה של חטיפות עתידיות.

מלכתחילה הובהר כי עבודת הוועדה תסתיים רק כאשר גלעד שליט ישוחרר מהשבי, מתוך מחשבה שלא יהיה נכון להסדיר את הנושא כשדיון קונקרטי על חייל שבוי נמצא בעיצומו, אך מיד לאחר העסקה, הורה שר הביטחון ברק לוועדה לסיים את עבודתה, ולפני קרוב לשנה הוגשו לו המסקנות.

בעשור האחרון ביצעה ישראל שלוש עסקאות לחילופי שבויים עם ארגוני טרור. בינואר 2004 שוחררו 435 אסירים בתמורה לאזרח אלחנן טננבוים ולגופות שלושת חיילי צה"ל שנחטפו בהר דב - בני אברהם, עדי אביטן ועומר סואעד. ביולי 2008, תמורת גופותיהם של החיילים אלדד רגב ואהוד גולדווסר, שחררה ישראל חמישה אסירים לבנונים, בהם המחבל סמיר קונטאר, ועוד 199 גופות. במסגרת שחרורו של שליט שחררה ישראל 1,027 אסירים פלסטינים, בהם 470 אסירם "כבדים" עם דם על הידיים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully