וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת האחיות: המו"מ יתחדש, הסטודנטים יתמכו

בהתאם להנחיית נשיאת בית הדין לעבודה ייפגשו היום הצדדים לפגישת משא ומתן נוספת. האחיות ימשיכו בעבודתן במתכונת שבת. יו"ר הסתדרות האחיות: "המסירות שלנו מפורשת כחולשה"

שביתת האחיות נכנסת הבוקר (ראשון) ליומה ה-14 ופתרון המשבר עדיין לא נראה באופק. במהלך סוף השבוע ערכו נציגי הסתדרות האחיות פגישות עם נציגי האוצר, אך ניכר כי עדיין לא ניתן לגשר על הפערים. בצהריים יתחדש המשא ומתן ובמקביל ימשיכו האחיות להפגין בבתי חולים ברחבי הארץ, ואליהן יצטרפו היום סטודנטים מבתי ספר לאחיות.

בהמשך להנחיית נשיאת בית הדין לעבודה, השופטת נילי ארד, ייפגשו היום הצדדים לפגישת משא ומתן נוספת בצהריים. בערב יתייצבו בלשכתה של ארד לעדכון, וזו תחליט האם יתקיים דיון בערעור המדינה על החלטת בית הדין האזורי לעבודה שלא להוציא צווי מניעה לאחיות או שהצדדים יישלחו להמשך דיונים.

"עוד יום עובר ועוד יום עובר מדפדפים בלוח שנה ודבר לא מתקדם ורק רודפים אותנו באיום לצווי מניעה", אמרה אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות, "אנחנו פועלות לטובת הציבור, שחררנו את אחיות הכללית מהשביתה, לא השבתנו אחיות בבתי חולים פסיכיאטרים וגריאטריים והמסירות שלנו מפורשת כחולשה. מי שחושב שנעבוד תחת צווי מניעה וזה יפתור את הבעיה טועה כי לא אנחנו הבעיה. הציבור שמקבל טיפול במסדרונות זו הבעיה, אנחנו מתריעות ודבר לא זז. אני משוכנעת שאם היה מצב דומה בשדה התעופה היה נפתר תוך יום. אף אחד לא יכריח אותנו לעבוד".

מתכונת שבת בבית החולים הלל יפה, דצמבר 2012. שלומי גבאי
יום נוסף של עיצומים/שלומי גבאי

בנוגע להתקדמות המשא ומתן אמרה כהן כי האחיות לא מעוניינות במענקי לידה או דמי חנוכה. "כל ההצעות של האוצר הן הצעות עם תאריך תפוגה של שנתיים, מענקים למיניהם. אנחנו עומדות על כך שצריך שינוי בבסיס השכר, צריך להסתכל על העתיד ולא רק שנה או שנתיים קדימה. מה יהיה אחרי השנתיים האלו, עוד מאבקים? הם חושבים שאם יקחו אותנו לבית הדין נפסיק את המאבק? אנחנו נחושות וחזקות".

גם סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, התייחס הבוקר לשביתה ואמר כי לאחיות מגיע תוספת שכר. ליצמן ציין בראיון לגלי צה"ל כי צריך להגיע להסכם טוב, אך הבהיר כי יש להתחשב בכך שיתקיימו בחירות בעוד כמה שבועות. "הן התחילו השיבושים לפני שהיה מותר להם, נדמה לי. אין עם מי לדבר היום - אין אוצר, אין בריאות. מי שיהיו שר האוצר ושר הבריאות יצטרכו לנהל משא ומתן".

כאמור, הבוקר ממשיכות האחיות בעבודתן במתכונת שבת, כשניתוחים שאינם דחופים ופרוצדורות שונות נדחים, מה שצפוי להוביל לעומס כבד על המערכת בעתיד. אחיות קופת החולים כללית שהוחרגו מהשביתה עוד בשבוע שעבר עדיין עובדות. הערב יוחלט האם להחזירן לשביתה או להותיר את המצב הקיים, זאת במטרה לצמצם את הפגיעה בציבור הזקוקים לטיפול רפואי.

במהלך היום יערכו האחיות כמה הפגנות בבתי החולים רמב"ם בחיפה, שיבא בתל השומר, סורוקה בבאר שבע והדסה עין כרם והדסה הר הצופים בירושלים. כאמור, אל האחיות יצטרפו היום סטודנטים מבית הספר לאחיות שהחליטו להשבית את הלימודים היום לשעתיים במטרה להביע תמיכתם בשביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully