וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחיות נוטשות המחלקות: "החולים מקבלים רק תרופות"

לאחר כשלון המגעים עם האוצר, האחיות עזבו את מרבית המחלקות, שפועלות במתכונת חירום. יו"ר הסתדרות האחיות: "יום עצוב למדינת ישראל, על נתניהו ושטייניץ להתערב במשא ומתן"

צילום: רומן ויינר, עריכה: גדי וינסטוק

השביתה עולה שלב: האחיות עזבו הבוקר (שלישי) את המחלקות ברחבי הארץ, למשך ארבע שעות. בין שתיים לשלוש אחיות נשארות במחלקות לצורך הצלת חיים ולמתן תרופות. בין המחלקות שעוברות למתכונת חירום: המחלקות הפנימיות, הכירורגיות, מחלקות הילדים, האורתופדיה, הנוירולוגיה, אף אוזן גרון, נוירו-כירורגיה ושיקום הילדים. חדרי הניתוח פועלים גם כן במתכונת חירום.

הפגנת אחיות מול עיריית רמת גן, דצמבר 2012. בן קלמר
הפגנת האחיות אתמול ברמת גן/בן קלמר

"זהו יום עצוב למדינת ישראל, שהאחיות המסורות הללו צריכות לעזוב את המחלקות", אמרה יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, בבית החולים איכילוב. "אני קוראת לראש הממשלה ולשר האוצר להתערב במשא ומתן. אם חושבים שעל ידי צווי מניעה יגרמו לנו להפסיק את המאבק, אז הם טועים. אנחנו לא נפר את הצווים כי אנו שומרות חוק, אבל נמשיך להיאבק".

בבית החולים רמב"ם, בו גם כן עזבו האחיות את המחלקות, יקיימו בהמשך אסיפת חירום. מירה שלח, אחות ראשית של שש המחלקות הפנימיות בבית החולים, אמרה לוואלה! חדשות: "החולים יקבלו אך ורק תרופות. בכל מחלקה השארנו שתי אחיות בלבד. עד השעה 9:00 החולים קיבלו כבר את התרופות, אך לא נעשו טיפולים מעבר לכך. לא נעשו עירויים ובדיקות. כמו כן, חולים לא יילקחו לצילומי רנטגן או צינתורים. בארבע שעות הקרובות יהיו טיפולים מצילי חיים. בשעה 13:00 נחזור למחלקות במתכונת שבת. אנו לא מקבלים חולים שמופנים מחדר המיון ושחרורי חולים יתעכבו". יצויין כי בשש המחלקות הפנימיות מאושפזים 210 חולים, רובם בני 70 ומעלה. מנהל המחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים, ד"ר ירון בר לביא, מסר לוואלה! חדשות כי השביתה אינה כוללת את המחלקה ולא תהיה פגיעה בחולים. גם האחיות בבתי החולים סורוקה בבאר שבע וברזילי באשקלון נטשו הבוקר את מחלקות האישפוז והן מקיימות אסיפות מחאה.

ליאורה יהב, אחות במחלקת ילדים בבית החולים איכילוב בתל אביב, תיארה את מצב האחיות: "העבודה קשה מאוד. אני נאלצת לעבוד 14 שעות, שתי משמרות ברציפות, כמו היום כשהגעתי בשבע בבוקר ולפני שבע בערב, אפילו אחרי, בוודאי לא אוכל לעזוב. אין מספיק אחיות שמצטרפות למקצוע וזה מה שמאלץ אותנו לעבוד יותר משמרות".

"במחלקות יש כרגע בלאגן", הוסיפה. "אין הרבה אחיות והן לא מצליחות להיענות לכל בקשות הורי הילדים המאושפזים במחלקות. לעיתים זה מוביל חלק מהם לכעס. זה קשה לנו ויושב לו על המצפון אבל אין לנו ברירה. בדרך אחרת לא יקשיבו לנו ויתייחסו אלינו ברצינות".

בנוגע לאפשרות שיוצאו להן צווי מניעה אמרה יהב: "נקשיב לכל הוראות ועד הפעולה שלנו ונפעל בהתאם". שאול זכאי, מוועד המאבק באיכילוב, הסביר את החוסר בכוח אדם. "אנשים טובים לא באים למקצוע בגלל השכר הזעום. גם כשניסיתי לשכנע את בתי ללמוד את מקצוע האחיות היא לא הייתה מוכנה לשמוע על זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הפגנת אחיות מול עיריית רמת גן, דצמבר 2012. בן קלמר
"לא הייתה ברירה". הפגנת האחיות/בן קלמר

כאמור, במקביל לעיצומים, משרדי האוצר והבריאות וכן קופת חולים כללית החליטו לפנות הבוקר לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה להוציא צווי מניעה לשביתת האחיות.

ממשרד האוצר נמסר כי הסתדרות האחיות מחויבת במסגרת הסכם שכר קיבוצי לשקט תעשייתי ומיצוי תביעות עד לסוף החודש. "למרות הפרה חמורה של הסכם זה, בחר משרד האוצר בדרך ההידברות עם הסתדרות האחיות בכדי למצות את כל האפשרויות".

האחיות פתחו בשביתה ביום שני שעבר וכישלון במגעים בין האחיות למשרד האוצר הביא להחרפת העיצומים. יו"ר הסתדרות האחיות אמרה אמש כי "לאחר שבועות של משא ומתן שבהם התישו את האחיות, בהם התחננתי שאנחנו לא רוצים שביתה, לא הייתה ברירה. אחרי הדיונים שאליהם הם לא הגיעו, החלטנו - עד פה. מפסיקות להיות פראייריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully