וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחיות מתוסכלות - לא טוב לבריאות של אף אחד"

10.12.2012 / 12:48

בבית החולים הדסה עין כרם בוטלו גם היום ניתוחים לא דחופים בשל שביתת האחיות. חלק מהחולים תומכים במאבק, בעוד אחרים טוענים: "אנחנו לא אלה שצריכים לשלם את המחיר"

יח"צ - חד פעמי

שביתת האחיות נמשכת גם היום (שני) ובבית חולים הדסה עין כרם בירושלים בוטלו גם היום ניתוחים לא דחופים במחלקות השונות. במחלקת אורטופדיה דעות החולים חלוקות: לצד הבנת מאבק האחיות, בולטת המחאה על כך שהחולים שוב משלמים את המחיר.

הפגנת אחיות מול עיריית רמת גן, דצמבר 2012. בן קלמר
הפגנת אחיות ברמת גן, היום/בן קלמר

עמר, בן 33, היה אמור לעבור ניתוח בידו לאחר תאונת דרכים. "הניתוח היה אמור להיות היום. האמת היא שידענו שיכולה להיות בעיה. אני קצת כועס, כי זה שיש מאבק של האחיות זה טוב ויפה אבל אנחנו לא אלה שצריכים לשלם את המחיר. אני לא קשור לשכר האחיות ואין לי נגיעה בדבר. זה נכון שלא מדובר בניתוח דחוף אבל המשמעות היא שהכאבים והומגבלות ביד ימשיכו עד שימצאו לשכר שלהם סידור, וזה לא בסדר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"אנו לא יכולים לנטוש חולים"

"כבר יומיים שדוחים לנו את הניתוח אבל אין מה לעשות", אמר יקי, שהיה אמור לעבור ניתוח בברך אתמול. "במקרה שלי זה לא נורא משנה. אני מבין את האחיות אבל חבל שזה בא על חשבון החולים". אורית, בת 42, הייתה אמורה גם כן לעבור ניתוח בברך. "אני דווקא מבינה את מאבק האחיות ותומכת בו. אחותי היא גם כן אחות. נכון שזה לא נעים שמבטלים לך ניתוח אבל בוא לא נגזים. זה לא מקרה דחוף. האחיות לא מבטלות ניתוחים דחופים ואי הנעימות שלנו שווה את פיתרון השכר הזעום שלהן. בסופו של דבר, אחיות מתוסכלות שעובדות בתת תנאים ושכר נמוך זה לא טוב לבריאות של אף אחד".

יעל, מוועד האחיות של הדסה עין כרם, ציינה כי לא היה ניתוח אונקולוגי או ניתוח חירום אחד שנדחה. "אנו כל כך רחמניות שבגלל זה חולים לא סובלים. נהגנו בצורה מאוד זהירה כך שהסבל של המטופלים הוא לא מספיק גבוה כדי להקים צעקה מהציבור. אם היום לא תהיה פריצת דרך, מחר המאבק יגיע לרמות גבוהות יותר. אנו לא יכולים לנטוש חולים ולכן המאבק שלנו מוגבל. אי אפשר לא להחליף חיתול לחולה שעשה את צרכיו, אי אפשר לא לתת אוכל. האוצר מנצל את זה ולכן אין עדיין פיתרון. אנו רוצות להאמין שיהיה שינוי אבל לנוכח הימים האחרונים אנו די פסימיות".

הפגנת אחיות מול עיריית רמת גן, דצמבר 2012. בן קלמר
"רוצות להאמין שיהיה שינוי"/בן קלמר

בתוך כך, בשותפות ארגוני נשים, המתמחים בכלכלה ותעסוקה של נשים, הביעו תמיכה בשביתת האחיות וביקשו תקצוב מגדרי של תקציב משרד הבריאות. "צריכה להיות התחייבות להטעמת חשיבה מגדרית בכל הקשור לפיתוח ולתקצוב תוכניות ציבוריות, ובחינת ההשלכות המגדריות של תקציב המדינה, ובתוך כך שך משרד הבריאות", אמרו בארגונים. "הטמעת חשיבה מגדרית (ג'נדר מיינסטרימינג), היא גישה חדשה יחסית לקידום שוויון בין נשים וגברים. משמעותה - הבאת נושא אי-השוויון המגדרי לתוך הזרם המרכזי של תכנון המדיניות, החקיקה והתקצוב בכל תחומי הכלכלה והחברה, וודאי בבריאות. הייחודיות של גישה זו היא בכך שאין מדובר בהוספת נשים לפעילות קיימת ("ייצוג הולם") או ביצירת פרויקטים נפרדים לנשים, אלא בהבאת הניסיון, התרומה, סדרי העדיפויות, הצרכים והידע של נשים וגברים לתוך המוסדות והמבנים החברתיים הקיימים והפיכתם לשוויוניים וצודקים יותר. הטמעת חשיבה מגדרית בתקציבים משמעה הכללת נושא אי השוויון המגדרי כשיקול מרכזי בתהליכי קבלת ההחלטות הפיננסיות של ממשלות, רשויות אזוריות ומקומיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully