וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלה בשביתת האחיות: "לסיים המשבר למען החולים"

גלעד גרוסמן, טל שלו ורמי שני

12.12.2012 / 11:24

יו"ר הסתדרות האחיות הודיעה על הפוגה למשך יומיים בשביתה בקהילה במרפאות שירותי בריאות כללית. יחימוביץ' קראה לפתור את המשבר והתחייבה לתמוך בכל הסכם שהמדינה תגיע אליו

צילום: גדעון צנטנר, שלומי גבאי; עריכה: יאיר דניאל

לאחר שאתמול דחה בית הדין האזורי לעבודה את בקשת המדינה להוציא צווי מניעה לאחיות השובתות, הודיעה היום (רביעי) יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, על הקלה בשביתה בקהילה במרפאות שירותי בריאות כללית למשך יומיים. "השביתה היא אינה מטרה אלא האמצעי היחיד שאילצו אותנו להגיע אליו על מנת להביא לפתרון המשבר החריף של המחסור באחיות", אמרה כהן. "החלטנו על הפוגה של יומיים בשביתה בקהילה על מנת להקל על החולים ומתוך רצון טוב לסיים את המשבר מהר ככל שניתן". כהן הביעה תקווה כי "מרגע זה יתנהל משא ומתן אמיתי ואינטנסיבי לפתרון המשבר".

בינתיים, המשך שביתת האחיות ניכר בבית החולים הגדול בישראל. "קשה עד בלתי אפשרי לתפקד בשלב הזה. אנחנו פשוט קורסים", אמרה אחות במחלקה פנימית ח' בבית החולים סורוקה בבאר שבע. המתמחה, ד"ר סנדרה פישר, חיזקה את דבריה: "הצוות עושה הכל כדי שהמחלקות ימשיכו לתפקד אבל כמו שזה נראה, זאת משימה שהופכת להיות בלתי אפשרית". ג'קלין דהן, שבאה לבית החולים כדי לסעוד את בתה תומכת במאבק האחיות והאחים. לדבריה, מגיע להן הרבה יותר, הן נותנות כאן את הנשמה".

דיון בהוצאת צווי מניעה לאחיות השובתות בבית הדין לעבודה תל אביב, דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
האחיות בבית הדין לעבודה/נמרוד סונדרס

כאמור, אמש, בתום שעתיים של דיון בבית הדין בתל אביב, יצאו הצדדים להפסקה ולאחר מכן התכנסו בלשכתה של השופטת בניסיון למצוא פתרון שיאפשר לאוצר ולאחיות להמשיך ולנהל משא ומתן מבלי שיהיה צורך בצווי מניעה. לאחר שגם ניסיון זה כשל, השופטת אפרת לקסר הודיעה כי בשלב זה הצדדים הודיעו שלא ניתן להגיע להסדר מוסכם. בעקבות כך הבטיחו האחיות כי לא יחריפו את העיצומים מעבר למתכונת שבת, והשופטת הודיעה כי לא תיעתר לבקשת המדינה להוציא צווי מניעה.

במהלך הדיון הגורלי שארך כארבע שעות אמרה השופטת לקסר, כי על המדינה לגלות גמישות במשא ומתן עם האחיות. "למרות שמדובר בתקופת בחירות צריך לנהל משא ומתן עם האחיות", הבהירה. אמירתה של השופטת לקסר הובאה כביקורת על דברי נציגי האוצר בימים האחרונים לפיהם אי אפשר לקיים שיחות ולשנות את ההסכם עם האחיות טרם הבחירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"מבטיחים ומתחייבים לעמוד מאחורי כל הסכם שייחתם"

הבוקר התייחסה יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', לשביתת האחיות, במסיבת העיתונאים שהוקדשה להצגת תוכנית שיקום מערכת הבריאות מתוך התוכנית לכלכלה הוגנת של העבודה. "אחות בישראל עובדת פי שתיים מאמץ מאחותה במדינות ה-OECD. זו תוצאה של ריסוק מערכת הבריאות".

יחימוביץ' טענה כי "מאז כהונתו של נתניהו כשר אוצר המערכת מתפרקת למול עינינו. המערכת היא עדיין טובה יש בה אנשים מופלאים שמחזיקים אותה אבל היא הולכת ומתרסקת בידי אדם שמאמין ברפואה פרטית ולא ציבורית". יחימוביץ' דחתה את הטיעון של משרד האוצר לפיו לא ניתן להגיע להסדר חדש עם האחיות בתקופת בחירות. "לצאת למבצע 'עמוד ענן' היה אפשר לצאת ערב בחירות? ולדבר עם האחיות אי אפשר? מדובר בצביעות ממדרגה ראשונה". יחימוביץ' התחייבה כי תעמוד מאחורי כל הסכם שהמדינה תגיע אליו עם האחיות. "אנחנו מבטיחים ומתחייבים לעמוד מאחורי כל הסכם שייחתם ואני קוראת לראשי הרשימות האחרות לעשות אותו דבר ולתת לנתניהו לדבר עם האחיות ולהגיע איתם להסכם במהרה", אמרה יחימוביץ'.

במסיבת העיתונאים הוצגה תוכנית לשיקום הרפואה הציבורית שגובשה במפלגה בחודשים האחרונים בהשתתפות כלכלנים, אנשי בריאות ציבור ועוד. מדובר בתוכנית רב שנתית בתקציב של למעלה מ-16 מיליארד שקלים הכולת תוספת של 2,300 מיטות 2,000 אחיות ו-500 רופאים, ביטול ההפרטה של שירותי הבריאות לתלמיד והחזרתו לאחריות ישירה של משרד הבריאות, עדכון קבוע של תקציבי קופות החולים וסל שירותי הבריאות, ומאבק במערכת הבריאות הפרטית תוך חיזוק הציבורית.

המועמדת ברשימת העבודה סתו שפיר, שיזמה בשבוע האחרון קמפיין אינטרנטי למען האחיות תחת הכותרת "כל אחות היא אחותי", גיבתה את האחיות במאבקן ואמרה כי "האחיות והאחים אף פעם לא מתלוננים, לא כשהן מחזיקות לנו את היד במצבים החלשים ביותר גם כשהו מחליפות לנו מצעים או מגישות לנו תרופות או נשארות ערות כל הלילה כדי שאנחנו נוכל לישון קצת". לדברי שפיר, "המזל שלנו שהיום הציבור כבר לא אדיש לא לפעלולים פוליטיים ולא להסטת השיח לנושאים אחרים ובגלל זה בשבוע האחרון ראינו תמיכה מקצה לקצה במאבק האחיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully