וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלטאה שנכחדה עם הדינוזאורים קיבלה כבוד נשיאותי

13.12.2012 / 23:48

חוקרים שגילו לטאה פרהיסטורית המתינו עד אחרי הבחירות לנשיאות כדי לקרוא לה "אובמדון" כהוקרה לשיניים הגבוהות של הנשיא. "קלינטונדון" נשקל, אך "רומנידון"? לא בא בחשבון

מדענים אמריקנים גילו מין של לטאה נכחדת וכינו אותה "אובמדון גראסיליס", על שמו של הנשיא ה-44 של ארצות הברית. מאובן של הלטאה הקטנה, שניזונה מחרקים, התגלה לראשונה במונטנה ב-1974, אך בדיקות חדשות גילו כי המאובן סווג בטעות, והחוקרים הסיקו שמדובר למעשה במין חדש.

ה"אובמדון גראסיליס" הוא רק אחד מתשעה מינים חדשים שהתגלו השבוע, ושנחשפו בכתב העת הרשמי של האקדמיה הלאומית למדעים של ארצות הברית. המדענים, מהאוניברסיטאות הרווארד וייל, העניקו ללטאה החדשה-ישנה שם המשלב שתי מלים בלטינית. משמעות המילה "אובמדון" היא "השיניים של אובמה", והיא מסמלת את חיוכו הרחב והמפורסם של הנשיא האמריקני. משמעות המילה השנייה, "גראסיליס", היא "רזה".

איור של הלטאה אובאמאדון גראסיליס, שנקראה על שם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. רויטרס
איור משוער של ה"אובמדון"/רויטרס

ניק לונגריץ', פלאונטולוג (חוקר מאובנים) מאוניברסיטת ייל, אמר כי ללטאה יש שיניים מאוד גבוהות וישרות. "הן מזכירות את השיניים הקדמיות של הנשיא אובמה ואת חיוכו הנהדר", אמר. החוקרים מעריכים כי הלטאה חיה בתקופת הקרטיקון, שהחלה לפני 145 מיליון שנים והסתיימה לפני 65 מיליון שנים. כמו דינוזאורים רבים מהעת הזו, גם הלטאה נכחדה, ככל הנראה מפגיעת אסטרואיד ענק שהתנגש בכדור הארץ.

"רומנידון"? לא בא בחשבון

כדי לא להביך את הנשיא, המדענים המתינו עד תום הבחירות לנשיאות ארה"ב כדי להעניק ללטאה את שמה הייחודי. לונגריץ', חבר המפלגה הדמוקרטית שתמך בהילרי קלינטון כשהתמודדה מול אובמה בפריימריז של 2008, אמר כי באופן טבעי, החוקרים לא שקלו לקרוא ללטאה "רומנידון" על שם המועמד הרפובליקני מיט רומני, אך ציין כי השם "קלינטונדון" נשמע מעט צורם לאזניהם של החוקרים.

מוקדם יותר השנה, מדענים קראו כמה מינים חדשים של דגים על שמם של פוליטיקאים נודעים אחרים, בהם ביל קלינטון, אל גור, ג'ימי קרטר תאודור רוזוולט - וגם על שמו של אובמה. נשיא ארה"ב הוא גם "אב" לחזזית (מעין טחב) שנקראה בעבר על שמו.

לקריאה נוספת: התגלה הדינוזאור הקדום בעולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully