וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדגם בארה"ב: הנשיא ברק אובמה זכה בכהונה נוספת

רשתות הטלוויזיה CNN ו-NBC חוזות שהנשיא המכהן, ברק אובמה, מנצח את יריבו הרפובליקני, מיט רומני, שהפסיד במדינות המפתח. אובמה יכהן בבית הלבן ארבע שנים נוספות.

צפו בשידור החי מאולפן הבחירות של וואלה! חדשות

LIVE

הנשיא המכהן של ארצות הברית, ברק אובמה, ניצח את יריבו הרפובליקני, מיט רומני - כך עולה ממדגמים שפורסמו הבוקר (רביעי). אובמה יכהן בבית הלבן ארבע שנים נוספות, אחרי שגרף לפחות 274 אלקטורים, כולל את אלה של מדינת אוהיו.

ממדגמים שפורסמו בשעות הלילה המוקדמות, מיד לאחר סגירת הקלפיות בבחירות לנשיאות ארצות-הברית, עלו תוצאות צפויות למדי ברוב המדינות בחוף המזרחי. ואולם, המאבק על מדינת המפתח פלורידה נמשך, וטרם פורסמו תוצאות סופיות מהקלפיות שלה, וגם התוצאות בווירג'יניה טרם התבררו לחלוטין.

אמריקה בוחרת נשיא - סיקור מלא בוואלה! חדשות
לייב בלוג - תוצאות ההצבעה והמדגמים, שעה אחרי שעה
לקראת סיום ההצבעה - תורי ענק בקלפיות, שיעור שיא של הצבעה בפלורידה
למרות נזקי סנדי - תושבי הובוקן הולכים לקלפי

עם סגירת הקלפיות בוורמונט, פורסמו מדגמים שהעניקו את שלושת האלקטורים שלה לברק אובמה. קנטאקי נתנה את שמונת האלקטורים שלה למועמד היריב, מיט רומני. גם אינדיאנה נתנה 11 אלקטורים לרומני. אוקלהומה הלכה אף היא למיט רומני עם שבעה אלקטורים, וכך גם ג'ורג'יה (16) ודרום קרולינה (9) ווירג'יניה המערבית (5) יתמכו במועמד הרפובליקני אף הן. אזרחי טנסי נתנו אף הם את מרבית קולותיהם לרומני, והאלקטורים שלהן – 11 ושישה בהתאמה – יצטרפו למניין שגרף.

מאוחר יותר, פורסם מדגם שני, שהעניק לרומני את ששת האלקטורים של קנזס ואת אלה של לואיזיאנה, 3 מתוך 5 האלקטורים של נברסקה - וכצפוי - את 38 האלקטורים של טקסס. כמו כן, המועמד הרפובליקני קיבל 3 אלקטורים מדקוטה הצפונית ועוד 3 מוויומינג, ועוד שישה ממיסיסיפי.

המתח גבר לקראת הגעת התוצאות הראשונות מאוהיו, שלה 18 אלקטורים. הסקרים מהשעות האחרונות הצביעו על יתרון גובר לברק אובמה, אך עיקר החשש של שני המועמדים היה מדחיית מועד פרסום התוצאות. לפי גורמים רשמיים בוועדת הבחירות של אוהיו, עד כ-200 אלף טפסי הצבעה הוגשו במעטפות כפולות. לפי החוק, אסור לפתוח את המעטפות האלה עד הלילה שבין 16 ל-17 בנובמבר, ואם הפער בקולות בין שני המועמדים מצריך ספירה של הקולות הללו, ההכרעה באוהיו עשויה הייתה להידחות עד התאריך הזה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ספירת קולות ההצבעות לנשיאות ארה"ב, צפון קרוליינה, נובמבר 2012. רויטרס
ספירת קולות בקלפי בצפון קרולינה/רויטרס

המצב לטובת ברק אובמה נראה טוב כבר בפתיחת ליל הבחירות, כשמדגמים הראו שהוא גרף 64 אלקטורים. אובמה זכה במדינות הבאות: קונטיקט (שבעה אלקטורים), דלאוור (שלושה) ומחוז קולומביה, ובו הבירה וושינגטון (3). אובמה זכה, באופן טבעי, במדינת מגוריו, אילינוי, שלה 20 אלקטורים, וגם במרילנד (10). הנשיא זכה גם במסצ'וסטס – המדינה שבה כיהן מיט רומני כמושל, שנתנה לו את קולותיה ואת 11 האלקטורים שלה. גם רוד איילנד נתנה לאובמה את קולותיה (4) אלקטורים. מיין, נתנה לאובמה שלושה אלקטורים, וכנראה שהאלקטור הנוסף שלה יצטרף לקופה של רומני. במיין, כמו בנברסקה, ניתן לחלק את האלקטורים לשני המועמדים, לפי המחוזות השונים.

בגל השני של המדגמים המשמעותיים, אובמה גרף את האלקטורים במישיגן (16), בניו יורק (29) ובניו ג'רזי (14).

אכזבה במטה הרפובליקני,  מיט רומני מפסיד בבחירות לנשיאות ארה"ב, נובמבר 2012. רויטרס
תומכי רומני מתקהלים במטה הבחירות שלו, בבוסטון/רויטרס

מוקדם יותר הלילה, המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, שוחח עם כתבים במטוס הבחירות שלו, ואמר להם כי מסע הבחירות שלו "לא היה מושלם", אך הבהיר להם כי אין לו כל חרטות. בשיחה עם כתבים נוספים שהתלוו לפמלייתו, אמר רומני כי הוא הכין נאום ניצחון לקראת העצרת המסכמת שלו, שתיערך בבוסטון. לדבריו, הנאום מכיל 1,118 מלים. הוא הבהיר כי הוא הכין נאום ניצחון בלבד, ולא הכין נאום תבוסה.

אמש, שוחח רומני עם מתנדבים במטה הבחירות שלו בעיר קליבלנד באוהיו והודה להם על מאמציהם. "אנו הולכים לשנות את אמריקה. זהו יום גדול עם הזדמנות אדירה, אך אני גם מסתכל קדימה למחר, משום שמחר אנו הולכים להתחיל בעבודה".

נתונים אחרונים מציגים כמה מגמות ראשונות בתום יום הבחירות. לפי הוושינגטון פוסט, הנתונים הדמוגרפיים של הבוחרים שהגיעו לקלפיות מצביעים כי הרכב המצביעים דומה למדי לאלה של הבוחרים בבחירות של 2008, אך מרבית המצביעים נוטים לטובת המפלגה הרפובליקנית. יצוין כי רוב המצביעים הדמוקרטים נוטים ממילא להצביע במסגרת ההצבעה המוקדמת, ואילו הרפובליקנים נוטים להגיע בהמוניהם רק ביום הבחירות הרשמי.

נשיא ארה"ב ברק אובמה חותם על נעל עם שמו שהגישה לו תומכת בשיקגו, 6 בנובמבר 2012. רויטרס
הנשיא אובמה בשיקגו/רויטרס
מיט רומני, מתמודד המפלגה הרפובליקנית לבחירות 2012 בארה"ב, נובמבר 2012. GettyImages
רומני עם תומכיו/GettyImages

מסקר שערכה הלילה סוכנות הידיעות AP מחוץ לקלפיות נבחרות ברחבי ארצות הברית, עולה כי שישה מתוך עשרה מצביעים חושבים שהכלכלה היא הנושא החשוב ביותר במערכת הבחירות הנוכחית. כמחצית מהבוחרים אמרו שהנשיא הרפובליקני לשעבר, ג'ורג' בוש, נושא באשמה למשבר הכלכלי שעמו התמודד הנשיא הנוכחי, ברק אובמה, בכהונתו הנוכחית. רק רבע מהנשאלים אמרו כי מצבם הכלכלי השתפר מאז תחילת כהונתו של הנשיא אובמה.

בעניין אחר, סקר של רשת סי-בי-אס העלה כי מרבית המצביעים אינם מעוניינים לבטל את רפורמת הבריאות שכונן הנשיא אובמה. 47% מהנשאלים מחוץ לקלפיות אמרו כי ברצונם להשאיר את הרפורמה על כנה, ורק 45% מהם אמרו כי יש לבטל את כולה או חלקים ממנה.

תמונות נוספות מיום ההצבעה בארה"ב:

תומכת אובמה בניו יורק ממתינה לתוצאות הבחירות בארה"ב, נובמבר 2012. רויטרס
אזרחית תומכת באובמה בניו יורק/רויטרס
בחירות בארה"ב, בוחרים בקלפי באינדיאנה, נובמבר 2012. AP
עומדים בתור בקלפי באינדיאנה/AP
בחירות בארה"ב, בוחרים בקלפי בקנטקי, נובמבר 2012. AP
מצביעה נרגשת בקנטנקי/AP
רפובליקנים במטה מיט רומני בבוסטון ממתינים לתוצאות הבחירות לנשיאות ארצות הברית, נובמבר  2012. רויטרס
מתח בכינוס המפלגה הרפובליקאית בבוסטון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully