וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בארה"ב: "אסד ירה טילי סקאד לעבר המורדים"

הגורמים בממשל אובמה מסרו ל"ניו יורק טיימס" כי תומכי אסד החלו לראשונה לשגר טילי סקאד לכיוון מעוזי המורדים בצפון סוריה. גם נאט"ו אישרה את הדיווח. "החמרה משמעותית"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

הכוחות הנאמנים לנשיא סוריה, בשאר אסד, שיגרו בימים האחרונים טילי סקאד לעבר אזורים הנמצאים בשליטת המורדים במשטר – כך דיווחו היום (רביעי) גורמים רשמיים בממשל ארצות הברית ל"ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, הטילים נורו מאזור דמשק לכיוון צפון המדינה. מדובר בדיווח הרשמי הראשון על שימוש בטילים מסוג זה במהלך מלחמת האזרחים במדינה. גם בכיר בנאט"ו אישר את הדיווח ואמר כי "בעלות הברית זיהו שיגור של מספר טילים בלתי מונחים, קצרי טווח בליסטיים בסוריה השבוע".

לא ידוע כמה בני אדם נפגעו בהתקפות, אולם לדברי אחד הגורמים, עד כה נורו "למעלה משישה טילים". גורם נוסף, שהוגדר בעיתון כבכיר, ציין כי הממשל בהנהגת ברק אובמה רואה בשיגור טילי הסקאד "החמרה משמעותית". לדבריו, מדובר בצעד של ייאוש מצד אסד. "שימוש בסקאדים נגד טנקים או בסיסים צבאיים זה דבר אחד, אבל להשתמש בהם נגד מורדים שמתחבאים בבתי ספר ומגרשי משחקים זה דבר שונה לגמרי", אמר.

הריסות בחלב, סוריה, דצמבר 2012. רויטרס
הריסות בחלב, אתמול/רויטרס

מוקדם יותר היום מסר הארגון Human Rights כי כוחות צבא סוריה, הנאמנים לרודן אסד, הטילו פצצות תבערה על אזורים מאוכלסים. בהודעה שפרסם היום הארגון הוא קרא לשלטונות "להפסיק את השימוש בנשק האכזרי במיוחד, הגורם לסבל אנושי".

מרבית התחמושת שנמצאה היא מדגמים סובייטים של הפצצות, אחת מהן משחררת 48 פצצות משנה, שמכסות בסך הכל את שטחו של מגרש כדורגל שלם. הפצצות כוללות חומרי בעירה, דוגמת נפלם, תרמיט או זרחן לבן, שמסוגלים לגרום להצתת אש מהירה בבניינים ולגרום לכוויות ממשיות ולנזק נשימתי.

בתוך כך, הטלוויזיה הממלכתית בסוריה דיווחה כי פיצוץ עז נשמע הערב במשרד הפנים הסורי בדמשק. רשת "אל מנאר" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי ארבעה בני אדם נהרגו ולפחות 20 נפצעו בפיצוץ מכונית התופת בכניסה למשרד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully