וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר ה"אופונובנק 2": "החקירה מתקדמת"

12.12.2012 / 15:13

בית המשפט האריך את מעצר גבי קרוסונסקי, החשוד במעשי שוד רבים וברצח מאבטח ב-7 ימים. סנגורו: "מטרת החקירה אינה לשבור את רוחו, אי אפשר להשאירו במעצר עד אין קץ"

צילום: אבי כהן, דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק

מעצרו של גבי קרוסונסקי החשוד בכ–15 מקרי שוד מזויין במרכז הארץ וברציחתו של מאבטח הבנק יניב אנגלר, הוארך היום (רביעי) פעם נוספת בשבעה ימים. עורך הדין שחר חצרוני המייצג גם הוא את קורסונסקי אמר כי החקירה הסתיימה למעשה, ולכן יש להמעיט במספר ימי המעצר הנוספים. "יש לנו אירוע ויחיד וזה אותו אירוע בו הוא 'נתפס על חם' ברור לנו ואין מה לחקור בו, לא משנה מה הוא יגיד. ואז נותרנו עם אירוע נוסף מבת ים שהוא בעצמו הלך ושחזר, וגם בעניינו של אירוע זה החקירה הסתיימה", הסביר. "החקירה נועדה כדי לאסוף ראיות שיכולות לקשור חשוד לחקירה, היא לא לא נועדה לשבור רוחו של חשוד. אי אפשר להשאירו במעצר עד אין קץ".

הארכת מעצר האופונובנק2, דצמבר 2012. ברני ארדוב
גבי קורסונסקי בבית המשפט בהארכת מעצרו הקודמת בשבוע שעבר/ברני ארדוב

בנוגע לחשד ברצח המאבטח בסניף בנק בבאר יעקב ב-2011, ניסה פרקליטו של החשוד להשוות בין התנהלות המשטרה במקרה להתנהלותה כלפי החשוד הקודם שהיה בידיה. לדבריו, באותה חקירה האשימו החוקרים את החשוד הקודם גיא יעקב במעשים וציירו מצג כאילו הוא זה שאחראי למעשה והאריכו את מעצרו פעם אחר פעם ובסופו של דבר הוא שוחרר. "זה היה פשוט קרקס, הם אמרו יש לנו ראיות, הציגו תמונה, טענו שתפסו את האופנוע שלו ויש גם איכונים שלו בזמן הרצח", אומר חצרוני. "כל זה הציגו בפני בית המשפט והצליחו לעבוד על השופטים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"ברצון המשטרה לבצע עוד פעולות חקירה רבות"

מלבד השוד בנס ציונה שבו נתפס החשוד בשעת מעשה והמקרה הנוסף אותו שחזר, קורסונסקי לא הודה באירועים אחרים המיוחסים לו. בחקירתו הוא שומר על זכות השתיקה. לדברי עו"ד חצרוני המשטרה לא הזהירה את מרשו לפני השחזור של השוד מבת ים על פי הנוהל וכפי שקבוע בחוק. עוד עלה מהדיון כי השוטרים לא עימתו את החשוד בכל המקרים בהם הוא חשוד באופן פרטני, אלא רק בצורה כללית. במהלך השבוע בו הוא עצור הוא נחקר ארבע פעמים והמשטרה טוענת כי בידיה ראיות הקושרות אותו לפחות לחלק מהאירועים.

השופט זכריה ימיני לא נעתר לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של קורסונסקי ב–15 יום והאריך את מעצרו בשבעה ימים בלבד. בדבריו ציין השופט כי "מחומר החקירה הגולמי עולה שאכן יש התקדמות בחקירה ולאו דווקא בפעולות החקירה הקשורות בעדים כאלה ואחרים. ברצון המשטרה לבצע פעולות חקירה רבות, לפחות 15 פעולות אשר כולן מחייבות את המשך מעצרו של החשוד". השופט הבהיר כי על בית המשפט לעקוב אחר החקירה של החשוד ולוודא שאכן ימי המעצר מנוצלים לצורך חקירה "כפי שעשתה המשטרה עד היום". אל אולם המשפט לא הגיעו קרובים או מכרים של החשוד. בשיחה עם בת זוגו לחיים היא חזרה על טענתה שבן זוגה לא ביצע את הרצח. "אין לי מה להגיד בעניין השוד בו הוא נתפס על חם, אז אני לא יודעת מה לומר על מקרים נוספים אבל מבחינתי לגבי הרצח זה לא הוא", אמרה. "צריך לחכות ולראות האם יהיה כתב אישום ומה יהיה בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully