וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה נגד נתניהו: "פירק את מערכת הבריאות"

ביקורת קשה במערכת הפוליטית על אופן ניהול המשבר: "שר הבריאות בפועל נתניהו פתח בקמפיין מתוזמר כדי לשבור את האחיות". המפלגות הציעו תכניות חלופיות ויצאו לסיורי הזדהות

צילום: דרור פיקלני, עריכה: גדי וינסטוק

מפלגות האופוזיציה במתקפה: בעקבות כישלון המשא ומתן בין משרד האוצר לנציגי האחיות, פתחו מתחריו של נתניהו בביקורת קשה על מדיניות הממשלה ואופן ניהול המשבר. שלי יחימוביץ', יו"ר מפלגת העבודה, הציגה היום (רביעי) את תכניתה לשיקום הרפואה הציבורית – נגזרת של "התכנית לכלכלה הוגנת", שהציגה המפלגה לפני כשבוע.

"אחות בישראל עובדת פי שתיים מאמץ מאחותה במדינות ה-OECD. זו תוצאה של ריסוק מערכת הבריאות", אמרה יו"ר העבודה, "מאז כהונתו של נתניהו כשר אוצר המערכת מתפרקת למול עינינו. המערכת עדיין טובה, יש בה אנשים מופלאים שמחזיקים אותה, אבל היא הולכת ומתרסקת בידי אדם שמאמין ברפואה פרטית ולא ציבורית". יחימוביץ' דחתה את הטיעון של משרד האוצר לפיו לא ניתן להגיע להסדר חדש עם האחיות בתקופת בחירות. "לצאת למבצע 'עמוד ענן' היה אפשר לצאת ערב בחירות? ולדבר עם האחיות אי אפשר? מדובר בצביעות ממדרגה ראשונה". היא התחייבה כי תעמוד מאחורי כל הסכם שהמדינה תגיע אליו עם האחיות, וקראה למפלגות האחרות לעשות אותו הדבר.

שביתת אחיות בבית החולים רמב"ם בחיפה, דצמבר 2012. ערן גילווארג
"המערכת עדיין טובה, יש בה אנשים מופלאים שמחזיקים אותה, אבל היא הולכת ומתרסקת בידי אדם שמאמין ברפואה פרטית ולא ציבורית". הפגנת אחיות, אתמול/ערן גילווארג
sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

במסיבת העיתונאים הוצגה תוכנית לשיקום הרפואה הציבורית שגובשה במפלגה בחודשים האחרונים בהשתתפות כלכלנים, אנשי בריאות ציבור ועוד. מדובר בתוכנית רב שנתית בתקציב של למעלה מ-16 מיליארד שקלים הכולת תוספת של 2,300 מיטות 2,000 אחיות ו-500 רופאים, ביטול ההפרטה של שירותי הבריאות לתלמיד והחזרתו לאחריות ישירה של משרד הבריאות, עדכון קבוע של תקציבי קופות החולים וסל שירותי הבריאות, ומאבק במערכת הבריאות הפרטית תוך חיזוק הציבורית.

בנוסף, יגיעו היום פעילי העבודה בהובלת סתיו שפיר, המדורגת שמינית ברשימת המפלגה, לבית החולים איכילוב שבתל אביב בכדי להביע את תמיכתן במאבק האחיות. הפעילים יחלקו לאחיות מטבעות שוקולד, בדומה לאלו שהביאו האחיות לפקידי האוצר לפני מספר ימים, וחומרי הסברה. שפיר יזמה בשבוע האחרון קמפיין אינטרנטי למען האחיות תחת הכותרת "כל אחות היא אחותי".

צמידים להזדהות

פעילי מרצ הגיעו כבר אתמול לבית החולים איכילוב, מלווים בראש הסיעה חבר הכנסת אילן גילאון. המפלגה החלה להפיץ בציבור צמידים לבנים לאות הזדהות עם האחיות. "בהוראה משר הבריאות בפועל, הלא הוא ראש הממשלה נתניהו, נפתח קמפיין מתוזמן ומתוזמר היטב במטרה לשבור את האחיות", אמר גילאון, "מול המערכה הצינית נגד העובדות המסורות - אנחנו מבקשים מהציבור לענוד צמידים לבנים לאות הזדהות עם מאבק האחיות". היום יסייר גילאון בבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים, יחד עם ממלאת מקום יו"ר ועד האחיות בהדסה, יעל גרינבוים, אשר תדריך אותו במחלקות העמוסות.

גם חברי הכנסת מחד"ש, שהשתתפו אתמול במחאת האחיות בבית הדין לעבודה בתל אביב, האשימו את הממשלה בניצול ציני של הבחירות. "נציגיה טוענים שאי אפשר להידבר עם האחיות בגלל הבחירות, אבל הבחירות לא הפריעו לממשלה לצאת למלחמה, לתת הטבות מס חדשות לטייקונים בדמות הרווחים הכלואים, ולהחליט על בניית אלפי דירות בהתנחלויות. לא נשלים עם ניסיונה של ממשלת נתניהו לפרק את מערכת הבריאות הציבורית", מסרו חברי הכנסת מוחמד ברכה ודב חנין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בהוראת נתניהו נפתח קמפיין מתוזמן ומתוזמר במטרה לשבור את האחיות". גילאון ופעילי מרצ מחוץ לאיכילוב, תאמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

חד"ש פרסמה היום גם היא תכנית לשיקום הרפואה הציבורית. על פי עיקריה, יבוטלו התכניות להפרטת בתי-החולים ובריאות הנפש ויולאמו שירותי הבריאות שהופרטו, כגון רפואה מונעת ואחיות בתי הספר. התכנית כוללת בין היתר, גם הפעלת תכנית חירום לחיסול הפערים במדדי הבריאות בין מרכז לפריפריה, ובין תושבים ערבים לתושבים יהודים, הנהגתו מחדש של "המס המקביל" על המעבידים אש ייועד כולו למימון שירותי הבריאות הציבורית, ביטול תשלומי ההשתתפות בשירותי הרפואה המונעת, בביקור אצל רופא ובתרופות שבסל, הכללת בריאות השן והביטוח הסיעודי בסל הבריאות, קביעת מנגנון לעדכון קבוע בחוק של סל הבריאות, שכר ותנאי עבודה ראויים לרופאים, לאחיות, למתמחים, לעובדי הסיעוד ולכלל עובדי מערכת הבריאות.

עמיר פרץ ממפלגת התנועה התייחס גם הוא הבוקר לשביתה ואמר כי "בנימין נתניהו הוא האחראי הישיר לתוצאות המשבר". לדבריו, "ההחרפה בשביתה היום יכולה לעלות בחיי אדם והיא על אחריותו הבלעדית של בנימין נתניהו, המשמש כשר-על לעניינים כלכליים וכשר הבריאות". עוד אמר פרץ כי "על ראש הממשלה לזמן מיד את יו"ר ההסתדרות, יו"ר ארגון האחיות והאחים, אילנה כהן, ואת הממונה על השכר באוצר, ולא לצאת מהחדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully