וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: פיענחנו את כל המידע מהמל"ט האמריקני שלכדנו

בסוף 2011 הציגה אירן מל"ט, שעד אז הוגדר "סודי ביותר" ולא נחשף בפומבי בתקשורת בארה"ב. מומחים טענו כי המידע שבתוכו מקודד, אך היום הודיעו משמרות המהפכה: "פיצחנו הכל"

אירן השלימה את פיענוח המידע שהיה טמון במערכות המל"ט האמריקני שלכדה בסוף השנה שעברה - כך הודיע היום (שני) מפקד זרוע האוויר והחלל של משמרות המהפכה. לדברי הגנרל עלי חג'יזדה, אנשיו גילו שהמטוס, מדגם RQ-170, המכונה "סנטינל" ושמעולם לא נחשף רשמית בתקשורת, לא טס מעל מתקני הגרעין של אירן לפני שהתרסק בתחילת חודש דצמבר 2011. חג'יזדה אמר במסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיה כי מדענים אירנים בחנו את המטוס בעצמם וללא סיוע חיצוני מבנות-בריתה של ארצו - רוסיה וסין. כמה ימים אחרי שהופל המטוס, אישר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כי "אירן מחזיקה במטוס לא-מאויש של חיל האוויר", ואמר כי וושינגטון העבירה בקשה לטהרן לקבלו בחזרה.

עוד בסוף השנה שעברה טענה טהרן כי הצליחה לשאוב מידע מהמל"ט האמריקני, אך מומחים במערב אמרו כי כל מידע שכזה יהיה מקודד, ולכן חסר-ערך. לפי הודעתו מהיום של הגנרל חג'יזדה, הרי ש"כל המידע מהמטוס פוענח לחלוטין. אנחנו יודעים בדיוק היכן הוא סייר, וכעת המומחים שלנו יכולים לומר שהמטוס לא ביצע ולו משימה אחת מעל מתקני הגרעין של אירן". ההודעה תואמת דברים שאמרו פקידים בוושינגטון בשעתו, שטענו בתוקף כי המל"ט לא עסק בפעולות ריגול בשמי המדינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המל"ט האמריקני כפי שהוצג בטלוויזיה האירנית/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר אחרי לכידת המטוס, דווח כי הסי-איי-אי היה מעורב בהפעלת המל"ט בשמי אפגניסטן. משימתו הראשית, ככל הנראה, הייתה לתור אחר פעילות אפשרית של מורדים במדינה, ולא כללה, לכאורה, הוראה לחדור לשמי אירן. גורמים אמריקאים רשמיים התחייבו לאורך השנים כי אינם טסים מעל שטחה האווירי של אירן. האירנים טענו כי המל"ט הופל על ידי משמרות המהפכה, ואילו גורמים בוושינגטון אמרו כי המטוס נפל בשל תקלה במערכת ההנחיה שלו, ודאה באיטיות לקרקע כשהוא שלם.

בתחילת השבוע שעבר, הציגה אירן מטוס נוסף ללא-טייס שלכדה, לטענתה, והודיעה כי מדובר במטוס "סקאן-איגל" מתוצרת חברת בואינג. בפנגטון העריכו כי אכן מדובר במטוס מסוג זה, אך טענו כי לא מדובר במטוס אמריקני, והדגישו כי מטוסים מסוג זה לא טסו בשמי אירן בתקופה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully