וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת שיגור: "מדענים אירנים מבקרים בצפון קוריאה"

בדרום קוריאה דווח כי המשלחת הגיעה לסייע בשיגור, האזרחי לכאורה. עוד דווח כי תקלה בטיל הבליסטי תוקנה והוא ישוגר כמתוכנן. לאחר הפרסום, פיונגיאנג הודיעה: "השיגור נדחה"

חלון ההזדמנויות בו מתכננת צפון קוריאה לנסות לשגר טיל בליסטי החל הלילה (שני), ובדרום קוריאה עוקבים במתח אחר כל בדל של מידע שעשוי לרמוז על השיגור. במקור הודיעה פיונגיאנג כי השיגור ייערך בין ה-10 ל-22 בחודש, אולם היום נמסר מהמשטר כי השיגור נדחה ל-29 לחודש בשל "קשיים טכניים" - הודעה העומדת בניגוד להערכות האחרונות במערב לפיהן השיגור יתבצע כמתוכנן.

מערכת פטריוט שהציבה יפן לקראת שיגור טיל בליסטי בצפון קוריאה, דצמבר 2012. רויטרס
סוללות פטריוט שהוצבו ביפן לקראת השיגור הקרב/רויטרס

הבוקר דיווח העיתון הדרום קוריאני "צ'וסון אילבו" כי משלחת של מדענים אירנים מבקרת בימים אלה במדינה המסתורית, על מנת להציע לה סיוע טכני. על פי הדיווח, האירנים הוזמנו לצפון קוריאה לאחר כישלון השיגור שביצעה צפון קוריאה בחודש אפריל. בדומה לניסוי זה, גם הפעם טוענת צפון קוריאה כי לא מדובר בניסוי שיגור בטיל בליסטי – שכן מועצת הביטחון אוסרת על המדינה לערוך ניסויים מסוג זה – אלא למעשה ניסיון לשגר לוויין לחלל. לדברי המשטר, מדובר בניסוי תמים ובהגשמת רצונו של השליט המנוח קים ז'ונג איל, אשר בשבוע הבא יחול יום השנה למותו.

בכיר בממשלת דרום קוריאה סיפר לעיתון כי "מכונית נצפתה באזור אתר השיגור כשהיא נוסעת הלוך ושוב מבית מלון סמוך. הסברה היא שיושבי המכונית הם מדענים אירנים". לדבריו, "נראה כי הקשר בין צפון קוריאה ואירן בנושא טילים, שהחל עוד בשנות ה-80, נרחב בהרבה מכפי ששיערנו".

"חלקי טיל הועברו לאתר השיגור"

בתוך כך, גורם בממשלה דיווח לעיתון כי על פי צילומי לוויין חדשים, בסוף השבוע העבירה צפון קוריאה חלקי טיל לאתר השיגור. לדבריו, מדובר בניסיון לתקן תקלה בטיל עליה דווח בשבוע שעבר. זמן קצר לאחר הפרסום, הודיעה צפון קוריאה כי השיגור עשוי להידחות ל-29 בחודש.

אם הדיווח נכון, הרי שהודעתה של המדינה בטלה והשיגור עשוי להתבצע בכל רגע. "מהתצלומים עולה כי ללא כל ספק, צפון קוריאה עיכבה את השיגור בשל תקלה", אמר, אולם ציין כי מאחר שהתקלה תוקנה - "הסיכוי שהשיגור יתבצע עד התאריך עליו הוכרז במקור הוא גבוה". בסוכנות הביון של דרום קוריאה סרבו להגיב לדברים.

לפי ההודעה הרשמית ששחררה פיונגיאנג לפני כשבוע, הטיל "ישוגר לכיוון דרום", ומסלול השיגור נבחר בקפידה, כך ששיירי הטיל ינחתו בים. לפי ההודעה, הטיל שישוגר הוא מסוג Unha-3 (בקוריאנית - "גלקסיה"), שמגיע לטווח של 2,200 קילומטרים. משטר העיצומים הבינלאומי על צפון קוריאה אוסר עליה לערוך ניסויים בטילים בליסטיים או לעשות ניסויים הקשורים לנשק גרעיני.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully