וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל אמריקאי נהרג בחילוץ רופא שבוי באפגניסטן

10.12.2012 / 2:42

במבצע של הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית חולצו הרופא ושלושה עמיתיו האפגנים שנחטפו ביום רביעי האחרון, ושחייהם היו בסכנה מיידית. לפי הדיווחים, מצבו של הרופא טוב

ד"ר דיליפ ג'וזף, אזרח אמריקאי, חולץ אמש (ראשון) במבצע של הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית לאחר שהוחזק כבן ערובה על ידי אנשי טליבן. ג'וזף נחטף ביום רביעי מאזור קאבול, בירת אפגניסטן. ההודעה על חטיפתו נמסרה על ידי כוחות נאט"ו במקום. יחד עם הרופא נשבו גם שני עמיתים אפגנים, בעת שיצאו ממרפאה שממזרח לקאבול.

ג'וזף, המשמש כיועץ רפואי של ארגון ללא מטרות רווח, ביקר בעבר באפגניסטן כמה פעמים. הוא צפוי לשוב לביתו שבמדינת קולורדו בימים הקרובים. רשת החדשות האמריקאית "מורנינג סטאר" דיווחה כי הרופא "במצב טוב וחולץ ללא כל פגע". עם זאת, מוקדם יותר נמסר ממשרד ההגנה לרשת ABC כי הוא הותקף על ידי שוביו.

במהלך החילוץ נהרג אחד החיילים האמריקאים שהשתתפו במבצע. "הכוחות המיוחדים שלנו חילצו אזרח אמריקאי במשימה אשר דרשה אומץ רב, מיומנות ואהבת מולדת, דברים שהחיילים שלו מפגינים בכל יום", נכתב בהצהרת הבית הלבן. "אך באופן טרגי, איבדנו חייל מהכוחות המיוחדים במהלך המבצע. מחשבותינו ותפילותינו אל משפחתו". לא נמסר כיצד נהרג החייל או אם היו נפעים נוספים במבצע.

"זה היה מבצע משולב של כוחות צבא ארצות הברית ואפגניסטן", אמר ג'וזף אלונסו, דובר כוחות צבא ארה"ב באפגניסטן. "נאסף מודיעין רב אודות החוטפים ממגוון מקורות, דבר שאפשר לנו ולעמיתנו האפגנים לאתר את מיקומם של הרופאים החטופים". לדבריו, המידע שנאסף קבע כי השלושה נמצאים "בסכנת חיים מיידית". "הכוחות המיוחדים שניהלו את המבצע ידעו שהם מסכנים את חייהם עבור אזרח מדינתם, אך הם שמו את ביטחונו לפני ביטחונם שלהם, כפי שרבים מחיילינו האמיצים עושים בכל יום ובכל לילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully