וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת מסיגה במהירות את כוחותיה הקרביים מאפגניסטן

20.11.2012 / 19:58

בכך, מסיימת צרפת את תפקידי הלחימה שלה במערכה הצבאית שמובילה ברית נאט"ו באזור. הולנד וקנדה כבר נסוגו, בריטניה מאיצה את יציאתה, ועד סוף 2014 ארה"ב אמורה לסגת לגמרי

צרפת הסיגה היום (שלישי) את חייליה מבסיסיהם הקדמיים מאפגניסטן, וסיימה מוקדם מהצפוי את תפקידי הלחימה שלה במערכה הצבאית שמובילה ברית נאט"ו בעשור האחרון באזור, שמתמקדת בלחימה באנשי הטליבן. כ-400 חיילים צרפתים נסוגו הבוקר מבסיסיהם הקדמיים ברחבי אפגניסטן לבירה קאבול, ובהמשך השבוע הם יוטסו בחזרה לארצם.

עד סוף 2012, יישארו באפגניסטן 1,500 חיילים צרפתיים בלבד, שישרתו במשימות לא-קרביות. אלף מתוכם יסייעו בפירוק בסיסי הצבא, והיתר יסייעו באימון כוחות הביטחון האפגניים. בשיא פריסתו, צבא צרפת מנה 3,600 חיילים בבסיסי נאט"ו באפגניסטן, כחלק מכוח נאט"ו שמנה 130 אלף חיילים – רובם המוחלט אמריקנים ומקצתם בריטים, גרמנים, איטלקים וספרדים. נוסף על הכוחות הקרקעיים והימיים, הכוח הצרפתי באפגניסטן כלל גם מטוסי קרב, מטוסי תדלוק ומסוקי תקיפה.

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, לצד ארונות קבורה של חיילים שנהרגו באפגניסטן. פריז, יוני 2012. AP
נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, בהלוויה לחיילים שנהרגו באפגניסטן/AP

לצד הולנד וקנדה, צרפת הייתה בין המדינות הראשונות שהזדרזו לסגת מאפגניסטן, וקודמה עוד יותר עם עלייתו לשלטון של הנשיא פרנסואה הולנד. 85 חיילים צרפתים נהרגו עד כה באפגניסטן, והקיצוצים בתקציב הצבא, לצד הביקורת הגוברת מבית על מעורבותה בלחימה, הביאו אותה להצטרף להולנד ולקנדה שהסיגו את חייליהן מהמדינה. גם בריטניה הודיעה לאחרונה כי היא מקדימה את נסיגתה מהמדינה.

מרבית החיילים הזרים – ובראשם החיילים האמריקנים - צפויים לעזוב את אפגניסטן עד סוף 2014, ולהעביר את השליטה הביטחונית לידי הצבא המקומי, המונה 350 אלף חיילים ושוטרים.

ימים אחרונים באפגניסטן: הצרפתים נסוגים (תצלומים: רויטרס)

צבא צרפת נסוג מאפגניסטן. 20 בנובמבר 2012. רויטרס
מקלען במסוק של צבא צרפת בדרך לבסיס בקאבול/רויטרס
צבא צרפת נסוג מאפגניסטן. 20 בנובמבר 2012. רויטרס
מסוק "טייגר" בבסיס ליד קאבול, לפני מסירתו לאפגנים/רויטרס
צבא צרפת נסוג מאפגניסטן. 20 בנובמבר 2012. רויטרס
כלי שריון של צבא צרפת עוזבים את בסיסיהם ונעים לקאבול/רויטרס
צבא צרפת נסוג מאפגניסטן. 20 בנובמבר 2012. רויטרס
חיילים מקפלים את דגל צרפת לקראת פינוי בסיסם, סמוך לקאבול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully