וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפיגועים לקלפי: הטליבן יתמודד לנשיאות אפגניסטן?

ראש ועדת הבחירות באפגניסטן הדגיש כי יהיה חסר פניות בכל הנוגע לאישור מועמדים לבחירות לנשיאות שייערכו ב-2014. "נסלול הקרקע עבור הקבוצות החמושות, כמצביעים או מועמדים"

האם נשמע בקרוב על השתתפות הטליבן במרוץ לנשיאות אפגניסטן? על פי דבריו של ראש ועדת הבחירות הבלתי תלויה במדינה, סיטואציה כזו אפשרית לגמרי. באפריל 2014, לקראת הנסיגה המלאה של כוחות נאט"ו מאפגניסטן שצפויה בתום אותה שנה, ייערכו בחירות במדינה המשוסעת. החוקה האפגנית לא מאפשרת לנשיא המכהן, חמיד קרזאי, להתמודד שוב בבחירות ושמו של מועמד ראוי להחליפו טרם עלה.

פיגוע התאבדות שביצע הטליבן בג'לאלבד, אפגניסטן. אפריל, 2012. רויטרס
האם אנשי טליבן יעמידו מועמדים לבחירות לנשיאות? פיגוע התאבדות באפגניסטן באפריל/רויטרס

ראש ועדת הבחירות, פזיל אחמד מנאווי, הדגיש היום (רביעי) במסיבת עיתונאים כי הוועדה תנקוט באופן אובייקטיבי כלפי כל מועמד ומועמד. "אנחנו מוכנים אפילו לסלול את הקרקע עבור קבוצות האופוזיציה החמושות, יהיו אלה הטליבן או מילציית חזבי איסלמי, להשתתפות בבחירות, בין אם כמצביעים או כמועמדים", אמר מנאווי במסיבת העיתונאים. "לא תהיה אפליה", הוסיף. המועמדים לנשיאות חייבים להגיש את מועמדותם לוועדת הבחירות עד ה-6 באוקטובר 2013, שתפסוק עד ה-16 בנובמבר של אותה שנה על כשירותם להתמודד.

הטליבן החרים את הבחירות הקודמות לנשיאות שנערכו בשנת 2009, ואנשיו אף תקפו את הקלפיות ברחבי המדינה. מאז הודח על ידי כוחות המערב בהובלת ארה"ב ב-2001, ממשיך הארגון לבצע פעולות טרור נגד הממשלה וכוחות הסיוע הזרים. בשבוע שעבר יצא מנהיג הטליבן האפגני, מולה מוחמד עומאר, בהצהרה כי הארגון יגביר את התקפותיו הפנימיות נגד צבא אפגניסטן וכוחות נאט"ו במדינה. בהודעת מייל מטעמו של עומאר לכבוד חג הקרבן הוא קרא ל"כל האפגנים האמיצים בשורות הכוחות הזרים ושכירי החרב האפגניים" לפגוע בארגונים בהם הם משרתים.

שר ההגנה של בריטניה, פיליפ המונד, אמר לפני כשבועיים כי הוא מתכנן להחזיר אלפי חיילים בריטיים מאפגניסטן בשנה הבאה. "אני מצפה שזה יהיה משמעותי, זה אלפים, לא מאות, אבל אני לא מצפה שזה יהיה הרוב", ציין המונד בתגובה לשאלה על החזרתם של החיילים בשנה הבאה. בריטניה מתכוונת להסיג את כל כוחותיה מאפגניסטן עד לתום 2014.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully