וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערה אפגנית דחתה הצעת נישואים - וגרונה שוסף

שני גברים נעצרו בחשד שערפו למחצה את ראשה של בת ה-15 בצפון המדינה. על פי התקשורת המקומית, אחד הגברים הציע לנערה להנשא לו לפני כשנה, אולם אביה סירב בשל גילה הצעיר

האלימות נגד נשים באפגניסטן שוב מרימה ראש: משטרת אפגניסטן עצרה היום (חמישי) שני גברים בחשד ששיספו את גרונה של נערה כבת 15 וערפו למחצה את ראשה. על פי החשד, הרצח בוצע בעקבות סירוב משפחתה של הנערה להצעת נישואים מאחד החשודים.

הנערה, שזוהתה בשמה הפרטי גאיסינה, נרצחה אתמול בכפר במחוז קונדוז בצפון מזרח אפגניסטן. על פי החשד, שני הגברים תקפו את הנערה באמצעות סכין לא הרחק מביתה, בעת ששבה אליו עם דלי מים מהבאר. אחד הגברים העביר בשנה שעברה הצעת נישואים למשפחתה של הנערה, אשר נדחתה לאחרונה. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות האפגנית, האב הוא שדחה את ההצעה בשל גילה הצעיר של בתו.

נערה אפגנית סוחבת מים מבאר מחוץ לקאבול. AP
נערה סוחבת מים מחוץ לקאבול שבאפגניסטן/AP

לפני שלושה שבועות בלבד, נעצר אחיו של חבר פרלמנט באותו מחוז, בחשד שתלה את אשתו. כמו כן, בחודש שעבר נעצרו באפגניסטן ארבעה בני אדם בחשד שערפו את ראשה של צעירה כבת 20, אשר סירבה לעבוד כזונה כדי לפרנס את משפחתו של בעלה. לאחר שבני המשפחה, ובראשם חמותה של הצעירה, נכשלו בניסיונותיהם להכריח את הצעירה לעשות כמבוקשם – הם פנו לאדם רביעי והורו לו לרצוח את הצעירה בטענה שהיא עובדת כזונה, עבירה שדינה הוא מוות.

על פי נתוני הסניף הבריטי של קונפדרציית אוקספם, 87% מהנשים באפגניסטן נפלו קורבן לאלימות מינית, פיזית או נפשית לפחות פעם אחת במהלך חייהן, או שאולצו להתחתן בכפייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully