וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: 17 ראשים נערפו - כעונש על ריקודים

27.8.2012 / 12:58

כל חטאם של קורבנות הטליבן היה השתתפות במסיבה משותפת לגברים ונשים. לפחות 29 הרוגים היום במדינה, בהם שני חיילי נאט"ו שנרצחו בידי חיילים אפגנים שאמורים לשתף עמם פעולה

יום דמים קשה באפגניסטן: לפחות 29 בני אדם נהרגו היום (שני) במספר תקריות במדינה השסועה. האירוע הקשה ביותר התרחש באזור הנשלט בידי הטליבן במחוז הלמאנד שבדרום המדינה, שם ערפו אנשי הארגון את ראשיהם של 17 תושבים, בהם שתי נשים, כעונש על כך שהשתתפו במסיבה - תזכורת לימים האפלים ביותר שבהם שלט הארגון האיסלמי הקיצוני במדינה, לפני הפלישה האמריקאית ב-2001.

מושל נפת מוסא קאלה, שבה אירע הטבח, נימתוללה חאן, סיפר לרויטרס כי הגופות המחוללות נמצאו בשעות הבוקר בבית הנמצא 75 קילומטרים מצפון לבירת הנפה, לשקאר גאח. לדבריו, במסיבה המדוברת נשמעה מוזיקה ונערכו ריקודים של גברים עם נשים - אירוע נדיר באפגניסטן, שבה אירועים שבהם משתתפים יחד נשים וגברים שאינם קרובי משפחה אינם מקובלים, ומסיבות בהשתתפות שני המינים מתקיימות תחת מעטה סודיות, מחשש לנקמה של קיצוני הדת.

בעוד הרשויות מתחילות לחקור את תקרית הדמים, אירעה הבוקר התקפה קשה נוספת, גם כן במחוז הלמאנד: עשרה חיילים בצבא אפגניסטן נהרגו בהתקפה של אנשי מיליציה על מחסום בנפת וואשיר בו היו מוצבים. עוד ארבעה חיילים נפצעו וחמישה נוספים נעלמו - ולא ברור אם נחטפו, או הצטרפו לתוקפים.

בטליבן מכחישים דיווח על חיסול מפקד מיליציה בכיר

הצטרפותם של חיילים מכוחות הביטחון האפגניים לשורות הטליבן מסתמנת כבעיה הולכת וגוברת במדינה - כפי שהוכח שוב באירוע נוסף הבוקר, במחוז לנגהאם, שם ירה חייל אפגני למוות בשני חיילים מכוחות נאט"ו. בהתקפות כאלו, שכבר זכו לכינוי "ירוק על כחול", נהרגו מתחילת השנה, במשך פחות משמונה חודשים, לא פחות מ-42 חיילים מהקואליציה הבינלאומית במדינה ב-33 תקריות. 12 מההרוגים נמנו רק החודש. מדובר בעלייה משמעותית לעומת השנה שעברה, שבמהלך כולה נהרגו 35 חיילי נאט"ו מאש עמיתיהם האפגניים.

כוחות הקואליציה אמורים להשלים את נסיגתם מאפגניסטן עד סוף שנת 2014, אך נכון להיום, עדיין פועלים במדינה 120 אלף חיילי נאט"ו ("כחולים"), שאמורים לשתף פעולה עם 350 אלף חיילי צבא אפגניסטן ("ירוקים") במלחמה נגד הטליבן והמיליציות השונות המסונפות אליו. אולם התקריות האחרונות מטילות צל כבד על שיתוף הפעולה הזה, ובאחרונה אף הונחו חיילי נאט"ו, כאמצעי זהירות, להסתובב עם נשק טעון גם בתוך הבסיסים. ההסלמה הזו הייתה העילה העיקרית לביקורו בקאבול בשבוע שעבר של הרמטכ"ל האמריקאי, מרטין דמפסי, שבמהלכו נפגע מטוסו מירי.

כוח של צבא אפגניסטן במחסום בבירה קאבול, אוגוסט 2012. רויטרס
33 התקפות על חיילי נאט"ו השנה. חיילי צבא אפגניסטן במחסום בקאבול, השבוע/רויטרס

רצף התקריות מגיע דווקא לאחר שכוחות הקואליציה במדינה רשמו, ככל הנראה, הישג משמעותי במלחמתם בטרור: אתמול אישרו גורמי מודיעין אפגניים לרויטרס כי באדר א-דין חקאני, מפקד בכיר במיליציית "חקאני" שאחראית לרבים מהפיגועים באפגניסטן בחודשים האחרונים, נהרג בתקיפת מל"ט אמריקאי בשבוע שעבר. עם זאת, בטליבן הכחישו בתוקף את הדיווחים בנושא, וטענו כי הוא בחיים.

חקאני, בנו של מייסד המיליציה, ג'לאל א-דין חקאני, שהיה אחראי על המבצעים והכספים בארגון, נהרג לפי הדיווחים במחוז צפון ווזיריסטן בפקיסטן, סמוך לגבול האפגני. בקואליציה מאשימים את מיליציית חקאני בכמה מההתקפות הקשות ביותר במדינה, בהן המתקפה המשולבת על מטה נאט"ו והפרלמנט בקאבול ב-15 באפריל, שארכב 18 שעות ובמהלכה נהרגו 11 אנשי ביטחון אפגניים וארבעה אזרחים. באירוע ההוא נהרגו גם 19 מהתוקפים.

עוד כותרות מאפגניסטן:
טיל פגע במטוס הרמטכ"ל האמריקאי דמפסי
בחודש שעבר: חבר פרלמנט אפגני נהרג בפיגוע בחתונת בתו
זעם עולמי: הטליבן תיעד הוצאה להורג של "נואפת"
ארה"ב שידרגה יחסיה עם אפגניסטן: "לא ננטוש אותה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully